انتشار دو اثر ادبی درباره سینمای مستند

انتشار ۲ کتاب درباره سینمای مستند


مدیر پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اعلام کرد که امسال برنامه ریزی برای انتشار دو اثر ادبی درباره سینمای مستند صورت گرفته است. یکی از این اثر ادبی‌ها کتابی به نام “مقدمه‌ای بر سینمای مستند” است که توسط بیکل نیکولز نوشته شده و توسط محمد تهامی‌نژاد ترجمه شده است. اثر ادبی دیگر نیز به نام “همبستگی علم و آثار خلاقانه در سینمای مستند” از احمد ضابطی جهرمی است. جلسه رونمایی از اثر ادبی احمد ضابطی جهرمی در جشنواره “سینماحقیقت” با استقبال گسترده اهالی میراث برگزار شد. در این جلسه، محمد تهامی‌نژاد و حامد شکیبانیا نیز درباره اثر ادبی تجدید چاپ شده توضیحاتی دادند. مدیر پژوهش مرکز اظهار کرد که اثر ادبی‌های مورد نظر هنوز در مراحل ساخت و ساز نهایی قرار دارند و پس از دریافت مجوز‌های لازم، به بازار عرضه خواهند شد. او همچنین تاکید کرد که برای مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اهمیت دارد اثر ادبی‌ها بدون نقص و طبق نظر مولفان عرضه شوند و تمام دقت و صبر لازم در این زمینه صرف می‌شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سید مجید رحیمی مدیر پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: امسال واحد پژوهش برای انتشار ۲ اثر ادبی، برنامه‌ریزی کرد، یکی تجدید اثر ادبی «مقدمه‌ای بر سینمای مستند» نوشته بیکل نیکولز ترجمه محمد تهامی‌نژاد که مدتی است در بازار نشر، نایاب شده و دومی انتشار اثر ادبی جدید احمد ضابطی جهرمی به نام «همبستگی علم و آثار خلاقانه در سینمای مستند» برنامه ریزی کرد. جلسه رونمایی اثر ادبی آقای ضابطی جهرمی در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با استقبال اهالی میراث برگزار شد.

رحیمی ادامه داد: در این جلسه مجری و کارشناس جلسه رامتین شهبازی درباره اثر ادبی توضیح داد و در بخش تجدید چاپ اثر ادبی محمد تهامی نژاد، حامد شکیبانیا به عنوان نماینده صنف تهیه‌کنندگان سینمای مستند که امتیاز این اثر ادبی را در اختیار دارد، درباره این اثر ادبی و بازنگری انجام شده روی نسخه قبلی و مقدمه جدید آقای تهامی‌نژاد روی اثر ادبی جدید توضیح داد.

وی افزود: سپس برنامه رونمایی با توضیح آقای حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز و دبیر جشنواره و همچنین رامتین شهبازی و سخنان ضابطی جهرمی پایان یافت. با توجه به این که ماکت هر ۲ اثر ادبی در تعداد محدود برای جلسه رونمایی آماده شده بود، به شرکت کنندگان در مراسم اعلام شد که متقاضیان دریافت اثر ادبی، فرمی را که توزیع شده، پر کنند تا پس از چاپ، اثر ادبی به این دوستان داده شود.

رحیمی ادامه داد: در آن جلسه اعلام شد اثر ادبی‌های موجود ماکت هستند و هنوز در مراحل دریافت مجوز و اصلاحات نهایی طبق نظر مولف هستیم، امیدوارم با دریافت مجوز، انتشار این ۲ اثر ادبی انجام شود و قطعا درباره آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مدیر پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد: برای ما مهم است اثر ادبی‌ها، کم نقص و طبق نظر مولف عرضه شوند و در این مرحله، دقت و صبر بیشتری صرف می‌کنیم تا اثر ادبی بدون ایراد و کاستی به دست علاقه‌مندان برسد.


مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برنامه‌ریزی کرده است تا دو اثر ادبی به نام‌های “مقدمه‌ای بر سینمای مستند” و “همبستگی علم و آثار خلاقانه در سینمای مستند” منتشر شوند. برای این منظور، جلسه رونمایی از اثر ادبی “همبستگی علم و آثار خلاقانه در سینمای مستند” در جشنواره “سینماحقیقت” برگزار شد. بعد از بحث و تبادل نظر درباره اثر ادبی تجدید چاپ شده “مقدمه‌ای بر سینمای مستند” و استقبال اهالی میراث از این اثر ادبی، اعلام شد که اثر ادبی‌ها در مراحل نهایی قرار دارند و به زودی منتشر خواهند شد. مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به دقت و صبر بیشتری اختصاص می‌دهد تا اثر ادبی‌ها بدون هیچ گونه ایراد و نقصی به دست علاقه‌مندان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *