امسال خرید دلار سود ندارد / قیمت ارز به زودی کاهش خواهد یافت.

امسال سود خرید دلار صفر بود / قیمت ارز به‌زودی کاهش خواهد یافت


در این متن، احمد کیمیایی اسدی، عضو اتاق بازرگانی ایران، افزایش قیمت دلار را به عواملی مانند منازعه غزه، حادثه تروریستی کرمان و تنش اخیر بین ایران و پاکستان برمی‌گرداند. او بیان می‌کند که با توجه به عدم وجود دلایل بنیادین برای افزایش نرخ، قیمت ارز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد. او همچنین به ثبات نرخ ارز در کانال ۵۳ هزار تومان در بازار آزاد اشاره می‌کند و سازماندهی خوبی در حوزه ارز را مورد تأکید قرار می‌دهد. در پایان، او توصیه می‌کند که با حفظ روابط حکومتی تثبیت و ثبات بازارها، مردم به تامین مالی در بازارهای موازی و سوداگری نروند.

احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار ناشی از تحولات سیاسی در منطقه همچون منازعه غزه، حادثه تروریستی کرمان و تنش اخیر بین ایران و پاکستان است، اظهار داشت: با توجه به نبودن دلایل بنیادین برای افزایش نرخ، قیمت ارز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ ارز بازار آزاد در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد که به نظر من با نوسان ۶،۷ درصدی باز هم تغییر محسوسی رخ نداده است. برخلاف سایر اقلامی که تورم داشتند، نرخ ارز هیچ تورمی نداشت و حتی روند باثباتی را هم دنبال کرد. ما در همین هفته‌های اخیر به دلیل تنش‌های منطقه‌ای نرخ ۵۵ هزار تومان ارز در بازار آزاد را هم تجربه کرده بودیم اما الان در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد.

کیمیایی اسدی با تاکید براینکه تا به اینجای کار سازماندهی خوبی در حوزه ارز اتفاق افتاده است، افزود: امسال نرخ ارز یکی از سال‌های با ثبات خود را به اتمام خواهد رساند. با توجه به تورم موجود در کشور اگر قیمت دلار در همین کانال ۵۰ هزار تومان بماند، به نوعی روند کاهشی خود را حفظ کرده است. وقتی ما تورم ۳۰ درصدی را داریم اما نرخ ارز ما ثابت بماند، نشان دهنده نوعی کاهش در نرخ ارز است. نگه داشتن ارز در محدوده مشخص کار بزرگی بود که توسط نهاد مالی انجام شده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پایان سخنان خود گفت: مردم به دنبال حفظ ارزش دارایی‌هایشان هستند اما از ابتدای سال تقریباً سوددهی بازار ارز صفر بود و مردم کمتر به سمت خرید دلار رفتند. اگر توسط مسئولان امیدبخشی در کشور صورت بگیرد و با تداوم روابط حکومتی تثبیت، ثبات بازارها استمرار پیدا کند، مردم به سراغ تامین مالی در بازارهای موازی و سوداگری نمی‌روند.


افزایش قیمت دلار ناشی از تحولات سیاسی در منطقه
تروریستی کرمان
تنش اخیر بین ایران و پاکستان
به نبودن دلایل بنیادین برای افزایش نرخ
قیمت ارز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد
نرخ ارز بازار آزاد در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد
تغییر محسوسی در نرخ ارز رخ نداده است
نرخ ارز هیچ تورمی نداشت و حتی روند باثباتی را هم دنبال کرد
تورم ۳۰ درصدی اما نرخ ارز ثابت ماند
نگه داشتن ارز در محدوده مشخص توسط نهاد مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *