امسال دلار خریده شده بدون سود بود / قیمت ارز به زودی کاهش خواهد یافت

امسال سود خرید دلار صفر بود / قیمت ارز بزودی کاهش خواهد یافت


از زبان احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی ایران، بر این گفته شده است که افزایش قیمت دلار در ایران به علت تحولات سیاسی اخیر در منطقه رخ داده است. او بیان کرده است که با توجه به نبود دلایل بنیادی برای افزایش نرخ، قیمت ارز به زودی کاهش خواهد یافت. همچنین، او توضیح داده است که تا به اینجای کار نرخ ارز بازار آزاد در حدود ۵۳ هزار تومان قرار دارد و تغییرات ناچیزی در آن رخ نداده است. کیمیایی اسدی همچنین به اهمیت سازماندهی صحیح در حوزه ارز اشاره کرده و بیان کرده است که امسال نرخ ارز از نظر استحکام یکی از سال‌های مطلوب خود را خواهد داشت. او همچنین تاکید کرده است که حفظ ثبات بازار ارز توسط نهاد مالی انجام شده است و اگر این روابط حکومتی تداوم یابد، مردم به تامین مالی در بازارهای موازی نخواهند رفت.

احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار ناشی از تحولات سیاسی در منطقه همچون منازعه غزه، حادثه تروریستی کرمان و تنش اخیر بین ایران و پاکستان است، اظهار داشت: با توجه به نبودن دلایل بنیادین برای افزایش نرخ، قیمت ارز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ ارز بازار آزاد در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد که به نظر من با نوسان ۶،۷ درصدی باز هم تغییر محسوسی رخ نداده است. برخلاف سایر اقلامی که تورم داشتند، نرخ ارز هیچ تورمی نداشت و حتی روند باثباتی را هم دنبال کرد. ما در همین هفته‌های اخیر به دلیل تنش‌های منطقه‌ای نرخ ۵۵ هزار تومان ارز در بازار آزاد را هم تجربه کرده بودیم اما الان در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد.

کیمیایی اسدی با تاکید براینکه تا به اینجای کار سازماندهی خوبی در حوزه ارز اتفاق افتاده است، افزود: امسال نرخ ارز یکی از سال‌های با ثبات خود را به اتمام خواهد رساند. با توجه به تورم موجود در کشور اگر قیمت دلار در همین کانال ۵۰ هزار تومان بماند، به نوعی روند کاهشی خود را حفظ کرده است. وقتی ما تورم ۳۰ درصدی را داریم اما نرخ ارز ما ثابت بماند، نشان دهنده نوعی کاهش در نرخ ارز است. نگه داشتن ارز در محدوده مشخص کار بزرگی بود که توسط نهاد مالی انجام شده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پایان سخنان خود گفت: مردم به دنبال حفظ ارزش دارایی‌هایشان هستند اما از ابتدای سال تقریباً سوددهی بازار ارز صفر بود و مردم کمتر به سمت خرید دلار رفتند. اگر توسط مسئولان امیدبخشی در کشور صورت بگیرد و با تداوم روابط حکومتی تثبیت، ثبات بازارها استمرار پیدا کند، مردم به سراغ تامین مالی در بازارهای موازی و سوداگری نمی‌روند.


افزایش قیمت دلار ناشی از تحولات سیاسی در منطقه همچون منازعه غزه، حادثه تروریستی کرمان و تنش اخیر بین ایران و پاکستان است. با توجه به نبودن دلایل بنیادین برای افزایش نرخ، قیمت ارز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد. نرخ ارز بازار آزاد در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد و با نوسان ۶،۷ درصدی تغییر محسوسی رخ نداده است. نرخ ارز هیچ تورمی نداشته و حتی روند باثباتی را هم دنبال کرده است. با توجه به تنش‌های منطقه‌ای نرخ ۵۵ هزار تومان ارز در بازار آزاد تجربه شده بود اما الان در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد. سازماندهی خوبی در حوزه ارز صورت گرفته است. امسال نرخ ارز با ثبات خود را به اتمام خواهد رساند. اگر قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان بماند، به نوعی روند کاهشی خود را حفظ کرده است. نگه داشتن ارز در محدوده مشخص کار بزرگی بود که توسط نهاد مالی انجام شده است. مردم به دنبال حفظ ارزش دارایی‌هایشان هستند و اگر با تداوم روابط حکومتی تثبیت، ثبات بازارها ادامه یابد، مردم به تامین مالی در بازارهای موازی و سوداگری نخواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *