افزایش دریافت خسارات ناشی از اضافه بار در راه‌های کشور به نسبت ۵۰ درصد

افزایش ۵۰ درصدی دریافت خسارات ناشی از اضافه بار در راه‌های کشور


افزایش خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافه بار در راه‌های کشور در ۹ ماهه سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است. به منظور کنترل و سازماندهی بهتر این تخلفات، اقداماتی نظیر استفاده از باسکول‌های سیار و ثابت، آموزش نیروهای راهداری و ترانزیت، همکاری با پلیس راه و افزایش ضمانت‌های اجرایی انجام شده است.

به گزارش دیجیاتور، حمید رضا شهرکی معاون ترانزیت این سازمان با بیان اینکه دریافت خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافه بار در راه‌های کشور با تشدید کنترل و نظارت در خصوص رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانه‌های کنترلی و یا فاقد پاسگاه پلیس راه در ۹ ماهه سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: افزایش نظارت برتخلفات اضافه بار از طریق تأمین و بهره‌برداری بهینه از باسکول‌های سیار با هزینه کمتر و اثربخشی و بازدارندگی بالاتر و همچنین همکاری و هم افزایی جهت اجرای طرح ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی و الزام صاحبان معادن به نصب باسکول و صدور سند حمل براساس مسئولیت تعیین شده جهت وزارت صمت در مقررات برنامه‌ریزی مالی تحقق یافت.

وی افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده در ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۹ هزار و ۲۷۰ تخلف اضافه بار در سطح بزرگراه‌های کشور شناسایی و برای پرداخت خسارت وارده به راه معرفی شده‌اند که اگر چه شاهد تشدید نظارت و برخورد هستیم اما براساس برآوردهای انجام شده، کافی نمی‌باشد

شهرکی خاطرنشان کرد: به منظور آموزش نیروهای راهداری و ترانزیت در خصوص نحوه استفاده از باسکول‌های ثابت و سیار، راهنمای فنی- اجرایی تجهیزات توزین محورکش توسط دفتر ایمنی و تردد سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای، تهیه و آموزش‌های لازم و کاربردی به ادارات ایمنی و تردد استانی انجام شده است تا در کنارکارکنان پلیس راه همکاری لازم را جهت کنترل و شناسایی تخلفات اضافه بار در مقاطع و محورهای هدف و مبادی بارهای با بیشترین میزان اضافه بارگیری داشته باشند.

معاون ترانزیت این سازمان تاکید کرد: سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای براساس وظایف خود در حوزه نگهداری راههای کشور راهبرد اصلی خود را بر موضوع پیشگیری قرارداده و در این ارتباط به دنبال نظام بخشی بر رعایت دقیق مقررات حمل از کلیه مراکز و مبادی ساخت و ساز و توزیع کالا و افزایش ضمانت‌های اجرایی انجام کار است.


افزایش نظارت و کنترل اضافه بار در راه‌های کشور
افزایش ایمنی و کاهش خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه
بهره‌برداری بهینه از باسکول‌های سیار
مشارکت صاحبان معادن در نصب و استفاده از باسکول
صدور سند حمل براساس مسئولیت تعیین شده
شناسایی ۷۹ هزار و ۲۷۰ تخلف اضافه بار در سطح بزرگراه‌های کشور
آموزش نیروهای راهداری در استفاده از باسکول‌ها
همکاری لازم ادارات ایمنی و تردد با پلیس راه در کنترل تخلفات اضافه بار
پیشگیری و نظام بخشی در رعایت مقررات ترانزیت
افزایش ضمانت‌های اجرایی در ترانزیت کالا در مراکز ساخت و ساز و توزیع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *