افزایش قیمت طلا با توجه به نوسانات در سال نو

افزایش قیمت طلا با توجه به «سال‌نو میلادی»/ سکه طرح جدید ۲۹.۵۰۰


در این متن، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، درباره روند بازار طلا در رخصتی سال نو صحبت کرده است. او اعلام کرده که قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش 46 دلار مواجه شده است و این افزایش قیمت در بازار داخلی نیز ادامه داشته است. با این حال، هیچ التهاب هیجانی در بازار طلا وجود ندارد و بازار طلای داخلی همچنان در رکود است. همچنین، انس جهانی طلا به 2,077 دلار رسیده است. درباره قیمت سکه نیز، بذرافشان اعلام کرده است که قیمت سکه طرح جدید به 29 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و قیمت سکه طرح قدیم به 26 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. قیمت نیم سکه نیز به 15 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت ربع سکه به 10 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت سکه یک گرمی بانک نیز با 50 هزار تومان افزایش به 5 میلیون و 850 هزار تومان رسیده است.

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص روند بازار طلا با توجه به رخصتی سال‌نو، گفت: بازارهای جهانی با توجه به «سال‌نو میلادی» با افزایش ۴۶ دلاری همراه بود که به پیرو این روند در بازارهای داخلی نیز با افزایش قیمت طلا در بازار هفته‌جاری مواجه بودیم اما التهاب هیجانی در بازار نبود و همچنان بازار طلای داخلی در رکود به سر می‌برد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در ادامه تاکید کرد: انس جهانی طلای ۲ هزار و ۷۷ دلار به سر می‌برد که طی هفته با ۴۶ دلار افزایش مواجه شد.

وی در خصوص قیمت سکه در بازار گفت: سکه طرح جدید با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ رسید، سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۶ میلیون و ۱۰۰ تومان رسید، نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ رسید و همچنین ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش با ۱۰ میلیون و ۵۰۰ در بازار طلای داخلی داد و ستد می‌شود.

بذرافشان قیمت سکه یک گرمی بانک را با ۵۰ هزار تومان افزایش، ۵ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان اعلام کرد.


روند بازار طلا در بازارهای جهانی با توجه به سال نو میلادی با افزایش ۴۶ دلار همراه بود. این روند باعث افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز شد. اما این افزایش قیمت باعث التهاب هیجانی در بازار نشد و بازار طلای داخلی همچنان در رکود بود. قیمت انس جهانی طلای ۲ هزار و ۷۷ دلار به سر می‌برد که طی هفته با ۴۶ دلار افزایش مواجه شد. قیمت سکه طرح جدید نیز با افزایش ۳۵۰ هزار تومان به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ رسید. همچنین قیمت سکه طرح قدیم با افزایش ۲۰۰ هزار تومان به ۲۶ میلیون و ۱۰۰ تومان رسید. قیمت نیم سکه نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ رسید و قیمت ربع سکه نیز با افزایش ۱۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ رسید. قیمت سکه یک گرمی بانک نیز با افزایش ۵۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *