اعلام جزئیات امضای یک تفاهمنامه حقوقی در خانه هنر صوتی

اعلام جزییات امضای یک تفاهم نامه حقوقی در خانه موسیقی


مدیرعامل خانه هنر صوتی ایران و مجموعه «حقوق و آثار خلاقانه» در جهت بهره مندی از توانایی های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و با هدف مشارکت در ترویج و توسعه حقوق و هنر صوتی، توافقی را امضا کرده اند. این تفاهم نامه شامل همکاری در انجام طرح های پژوهشی، چاپ خبرنامه ها، همایش ها، میزگردها و تألیفات مشترک در زمینه های مختلف حقوق و هنر صوتی می باشد و زمان انعقاد آن تا پنج سال است. نمایندگان طرفین موظف به اعلام حضور و حضور در جلسات مشترک این تفاهم نامه هستند و هماهنگی مناسبی برای اجرای این برنامه ها و اهداف انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مدیرعامل خانه هنر صوتی ایران و مجموعه «حقوق و آثار خلاقانه» به منظور مشارکت و بهره مندی از توانایی های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و در راستای مشارکت های حقوقی، فرهنگی و هنری و ترویج و توسعه حقوق و هنر صوتی تفاهم نامه ای را در خانه هنر صوتی امضا کردند.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه هنر صوتی در رابطه با جزییات این تفاهم نامه حقوقی به خبرنگار دیجیاتور گفت: جامعه هنر صوتی طی سال های اخیر در حوزه مسایل حقوقی وموضوعات مرتبط با آن با چالش های بسیار فراوانی روبه رو بوده و هست. البته در این مدت صنوف مختلف به صورت جسته و گریخته بخش هایی داشتند که بتوانند این امور را در قالب «شورای داوری» پیگیری کنند. در این روند هم خانه هنر صوتی نهایت تلاش خود را انجام داده تا در حد مقدورات و امکانات پیگیر موضوعات حقوقی اصناف هنر صوتی ایران باشد.

وی افزود: اما امروز جای خوشحالی است که می توانیم به واسطه تفاهم نامه حقوقی که با سازماندهی جناب وحید آگاه به عنوان یکی از چهره های شناخته شده در حوزه حقوق آثار خلاقانه منعقد می شود، در یک شاکله جامع تر و گسترده تر نسبت به پیگیری امور خاص حقوقی در حوزه هنر صوتی اقدامات بهتر و موثرتری را انجام دهیم.

وحید آگاه حقوق‌دان ومدرس موسسه آموزش عالی هم درباره امضای این تفاهم نامه به خبرنگار دیجیاتور گفت: بسیار خوشحالیم که به واسطه تفاهم نامه ای که به امضا رسیده از این پس می توانیم نسبت به رفع چالش ها و موانع مرتبط با مسایل حقوقی حوزه هنر صوتی اقداماتی را انجام دهیم. در این راستا تلاش برای رفع چالش های حقوقی اهالی هنر صوتی، برگزاری نشست های علمی و پژوهشی در حوزه های حقوقی مرتبط با آثار خلاقانه به ویژه هنر صوتی از جمله برنامه هایی است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ محقق شود. شرایطی که قرار است این بار از پنجره حقوق هم از اهالی هنر صوتی یاد بگیریم و هم به آنها خدماتی ارایه دهیم تا چالش های حقوقی این حوزه در راستای مسئولیت اجتماعی مرتفع شوند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، «شناسایی نیازهای پژوهشی خانه هنر صوتی و همکاری مشترک در اجرای طرح های پژوهشی در چارچوب انعقاد قراردادهای مستقل با نهادها»، «همکاری در چاپ خبرنامه‌ها، گزارش‌های علمی و پژوهشی»، «انجام مطالعات و تألیفات مشترک در زمینه‌های مرتبط با اهداف و رسالت‌های طرفین»، «همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، میزگردها، سمینارهای علمی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه حقوق و هنر صوتی ازجمله مالکیت فکری(حقوق مادی و معنوی)، پوشش ریسک و وجوه دولتی هنرمندان و ساخت و ساز و عرضه آثار هنری، قراردادهای مرتبط با هنر صوتی و دعاوی هنر صوتی»، «همکاری برای اجرای پروژه مجموعه مصاحبه های تصویری و مکتوب مطالعات تاریخی شفاهی هنر صوتی»، «ایجاد بستر مناسب ساخت و ساز محتوای چندرسانه‌ای متناسب با نیازهای طرفین» از جمله موضوعاتی که در این تفاهم نامه به امضای طرفین رسیده است.

مدت این تفاهم نامه از مطالعات تاریخی اول بهمن ۱۴۰۲ تا مطالعات تاریخی اول بهمن ۱۴۰۵ معیت شده و تمدید آن با توافق کتبی طرف ها خواهد بود. این در حالی است که طرف ها موظفند ظرف حداکثر یک هفته از امضای تفاهم نامه، نمایندگان خود را به صورت مکتوب به طرف های مقابل اعلام کنند. نمایندگان طرفین هم جلسات مشترک منظم داشته و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را معمول خواهند داشت. ضمن اینکه در این راستا کاوه رضوانی راد، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی خانه هنر صوتی ایران به عنوان نماینده تام الاختیار خانه در این تفاهم نامه معرفی شده است.


تفاهم نامه حقوقی بین خانه هنر صوتی ایران و مجموعه «حقوق و آثار خلاقانه» به امضا رسیده است. این تفاهم نامه مشتمل بر همکاری در امور حقوقی و هنر صوتی، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، تألیفات و مطالعات مشترک، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی، همچنین ایجاد بستر مناسب برای ساخت و ساز محتوای چندرسانه‌ای است. این تفاهم نامه از مطالعات تاریخی امضای آن تا پایان بهمن ۱۴۰۵ معتبر است و با توافق کتبی طرفین قابل تمدید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *