اعلام اصلاحات در فرآیند دریافت پوشش ریسک از پاداش، حق ماموریت و بازنشستگان

اصلاح فرآیند اخذ بیمه از پاداش، حق ماموریت و بازنشستگان ابلاغ شد


با توجه به پیگیری‌های اتاق تعاون ایران، شورای مقررات زدایی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که حق پوشش ریسک بر پاداختی با سه شرط؛ موردی و عملکردی، عدم استمرار، بابت عملکرد خاص باشد، مشمول نخواهد بود. همچنین اصل بر این است که بازنشستگان مشمول حق پوشش ریسک نیستند مگر اینکه تمام وقت بودن آن احراز گردد و مستندات لازم باید در زمان رسیدگی ارائه شود. در خصوص فوق‌العاده حق مأموریت نیز، مستندات شامل حکم مأموریت، هزینه مکان اقامت و پذیرایی، هزینه ایاب و ذهاب و… باید در زمان بازرسی ارائه شود و الزامی به ارائه همه مدارک به طور توأمان ندارد.

به گزارش دیجیاتور، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته اتاق تعاون ایران در شورای مقررات زدایی سازمان تأمین اجتماعی، موضوع حق پوشش ریسک بر پاداش پرداختی با سه شرط؛ موردی و عملکردی، عدم استمرار، بابت عملکرد خاص باشد، مشمول نخواهد بود. همچنین در خصوص حق پوشش ریسک بازنشستگان مشغول کار نیز اصل بر این است که بازنشستگان مشمول حق پوشش ریسک نیستند مگر اینکه تمام وقت بودن آن احراز گردد. کارفرمایان مکلف هستند مستندات لازم شامل حکم بازنشستگی، قرارداد، مبالغ واریزی و مستندات ورود و خروج در صورتی که ماهیت کار ایجاب می‌نماید در زمان رسیدگی ارائه نماید.

در خصوص فوق‌العاده حق مأموریت نیز مشمول کسر حق پوشش ریسک نیست و باید مستندات شامل حکم مأموریت، هزینه مکان اقامت و پذیرایی، هزینه ایاب و ذهاب و… است، باید در زمان بازرسی ارائه شود، همچنین الزامی به ارائه همه مدارک به طور توأمان وجود ندارد. بنابراین استمرار و تکرار مأموریت در صورتی که مستندات و مدارک مربوطه موجود باشد، مانع از غیر مشمول بودن حق پوشش ریسک نیست.


ایرادات مالیاتی و پوشش ریسک‌ای کارکنان به اتاق تعاون ایران اطلاع داده شده است. در این گزارش آمده است که بازنشستگان مشمول حق پوشش ریسک نمی‌شوند مگر اینکه تمام وقت بودن آنها احراز گردد. همچنین کارفرمایان مکلف هستند مستندات لازم را در زمان رسیدگی ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *