اقبال کودکان و شرکت‌های روس از اسباب‌بازی‌ها و صنایع فرهنگی کشور

استقبال کودکان و شرکت‌های روس از اسباب‌بازی ها وصنایع فرهنگی کشور


در مسافرت اخیر به روسیه، مسعود حسنلو معاون علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در نمایشگاه کالای کودک روسیه شرکت کرده و همراه با فعالان اکوسیستم صنایع خلاق حضور داشته است. برای این منظور، نمایندگانی از صنایع خلاق ایران در این رویداد شرکت کردند و همکاری هایی با ساخت و ساز کنندگان و توزیع کنندگان روسی برقرار کردند. در این نمایشگاه، محصولات مختلفی از اسباب بازی ایرانی به نمایش گذاشته شدند، از جمله این محصولات، بازی خرس‌های شگفت انگیز و مارپیچ لیزری بودند. همچنین، شرکت کیدل با ارائه محصولاتی بر اساس ایمنی، کیفیت و خلاقیت، به خوبی به نگرانی ها و علایق کودکان پاسخ داده و محصولات با کیفیتی را به نمایش گذاشت. امیدواریم این رویداد بهبود زیرساخت های فروش خارجی اسباب بازی ایران به روسیه را فراهم کند و تولیدکنندگان این تولیدی بتوانند به تعالی و پیشرفت در این زمینه دست یابند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان ریاست جمهوری مسعود حسنلو با اشاره به دستاوردهای مسافرت اخیر خود به روسیه برای حضور در نمایشگاه کالای کودک روسیه، اظهار کرد: مسافرت روسیه برای شرکت در نمایشگاه KIDS RUSSIA و همراهی فعالان اکوسیستم صنایع خلاق در این رویداد و همچنین مذاکره با مسوولان دولتی روسیه در این حوزه بود. علاوه بر فعالین حوزه اسباب بازی که در قالب کنسرسیوم اسباب بازی، پاویون ایران را در این نمایشگاه برگزار کرده بودند؛ جمعی از فعالان مد و پوشاک و حوزه تعلیم و تربیت نیز در این مسافرت حضور داشتند.

حسنلو با بیان اینکه بالغ بر ۴۰ نفر از نمایندگان صنایع خلاق کشورمان در این رویداد حضور داشتند، تصریح کرد: نمایشگاه در سه روز برگزار شد، ساخت و ساز کنندگان اسباب بازی کشورمان تعامل خوبی با شرکت ها و توزیع کنندگان روسی شکل دادند که امیدوارم این تعامل و همکاری ها تدوام داشته باشد.در این مسافرت همچنین با مجموعه ها و بنیادهایی که در حوزه فروش خارجی صنایع خلاق فعال بودند؛از جمله وزارت تولیدی روسیه و بنیاد صادراتی این کشور جلساتی برگزار شد.

وی یادآور شد: ما در این رویداد با رایزن فرهنگی، رایزن فناوری، مدیر بنیاد مد و لباس روسیه نیز جلسات جداگانه را تشکیل دادیم.

خانجانی، مدیر اجرایی گروه «تک سازان» از شرکت های حاضر در این رویداد هم گفت: ما با دو محصول «خرس‌های شگفت انگیز» و «مارپیچ لیزری» در نمایشگاه کودک مسکو شرکت کردیم. در بازی خرس‌های شگفت انگیز، شش لیوان خوش رنگ، ۶۰ عروسک خرسی، تاس رنگ و تاس عدد، یک عدد برچینک و یک دفترچه راهنما در نظر گرفته شده است. ۱۴ بازی مبتنی بر ابزار داخل این اسباب بازی طراحی شده که استفاده کننده می‌تواند تا ۴۰ بازی نیز با ابتکار شخصی طراحی و به کودک آموزش دهد. خرس‌های شگفت انگیز مبتنی بر مونته سوری است و مفاهیم بسیار مهمی را در قالب بازی به کودک آموزش می دهد.

از جمله این مفاهیم می توان به شناخت رنگها، مرتب کردن، کنار، درون، بیرون، جلو، عقب، الگویابی، شمارش، جمع، تفریق و …. اشاره کرد. این بازی به زبان روسی ترجمه شد و در نمایشگاه مسکو در پاویون ایران به نمایش گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: مارپیچ لیزری هم یک بازی شگفت آور و جذاب است که در آن با استفاده از آئینه و توکن‌های مختلف، نور لیزر هدایت می شود تا اهداف یکی یکی روشن شوند. این پدیده علمی دوست داشتنی در لحظاتی شیرین و چالش برانگیز، توانایی حل مسئله و تفکر منطقی استفاده کننده را افزایش داده و کمک می کند تا مهارت و استعدادهای کودکان و بزرگسالان کشف شود. مارپیچ لیزری، تلفیقی از علوم، فناوری، علم اعداد و فناوری طراحی است و برای استفاده کننده این فرصت را فراهم می‌کند که با تلاشی هیجان انگیز، قدرت هوش فضایی خود را مورد آزمون قرار دهد. در ماورای این چالش جذاب، یافتن راه حل برای استفاده کننده شگفت آور و برای بزرگسالان یادآور دورانی است که با تکه ای آئینه، نور خورشید را انعکاس داده و لذت می بردند.

خانجانی تصریح کرد: بازی مارپیچ لیزری در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی، مقام اول کیفیت ترکیبی را از آن خود کرده است. گروه تک سازان این محصول با کیفیت را در بسته بندی جذاب و ترجمه شده به زبان روسی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

معافی، مدیر اجرایی اسباب بازی های «کیدل» نیز بیان کرد: کیدل اسباب بازیهایی را بر اساس سه اصل کلیدی ایمنی، کیفیت و ایجاد خلاقیت، طراحی و ساخت و ساز می‌کند تا توانایی چندگانه کودکان را توسعه دهد.این محصولات با ترکیب رنگهای منحصر به فرد و با استفاده از تکنیک های رنگ شناسی و علم ذهن کودک، کاملا مطابق استانداردهای ایمنی و کیفیت جهانی ساخت و ساز می شود.

وی افزود: مجموعه «کیدل» با شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی، با بررسی رفتار و علایق کودکان بازدید کننده، سعی دارد محصولات متنوع و جدید و خلاقانه بیشتری ارائه دهد. یکی از دستاوردهای شرکت در این نمایشگاهها، آشنایی کلی با روحیات و علایق و میراث اسباب بازی در نقاط مختلف دنیاست.

دستاورد بعدی مشاهده میزان اشتیاق و علاقه کودکان با میراث‌های متفاوت نسبت به اسباب بازی های چوبی است. همچنین شرکت در این نمایشگاهها و بررسی رفتار کودکان بازدید کننده، میزان تاثیر گذاری هر کدام از محصولات کیدل در ایجاد خلاقیت و شادی در کودکان را تا حدودی مشخص میکند.

کیدل سعی دارد با بررسی این وقایع، محصولاتی با کیفیت بهتر و خلاقانه تر ارائه دهد.

همدانی، مدیر اجرایی سپتا نیز تصریح کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ زنجیره ای از کالاهای ایرانی بازدید کردند.این شرکت ها تمایل داشتند با ایران همکاری و تعامل داشته باشند،خوشبختانه با توجه به اینکه ما در این رویداد به شکل گروهی شرکت کرده بودیم؛ غرفه کشور ایران در نمایشگاه کالای کودک روسیه بسیار خوش درخشید و در نظر عموم جلوه کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در این رویداد سعی کردیم کار گروهی را در مسکو به سرانجام برسانیم. در حال حاضر ما در مرحله بازار یابی الکترونیکی هستیم و معرفی محصولات ایمیلی را شروع کردیم. پیگیری های بعد از نمایشگاه بسیار مهم است. امیدواریم در تبادلات مالی نیز با چالش مواجه نشویم و آغاز فروش خارجی تولیدی اسباب بازی به روسیه را به صورت جدی و حرفه ای داشته باشیم.

تجمیع نزدیک به ۳۵ تولیدکننده اسباب بازی های فکری و سرگرمی ایرانی در نمایشگاه کالای کودک روسیه (KIDS RUSSIA) نشان دهنده انگیزه ساخت و ساز کنندگان برای نشان دادن فعالیت خود در صنایع فرهنگی و خلاق است.

این رویداد که با حضور گسترده فعالان تولیدی اسباب بازی از داخل و خارج روسیه طی مدت چهار روز در مسکو برگزار شد فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های تولیدکنندگان ایرانی اسباب بازی در کشور روسیه و منطقه اوراسیا بود. امیدواریم با بستر سازی مناسب از سوی حکومت و بهبود زیرساخت فروش خارجی به کشور روسیه، تولیدکنندگان اسباب بازی، فرصت بیشتری برای پیشرفت و تعالی این تولیدی بیایند.


در حاصل این نوشتار، حضور بیش از ۴۰ نماینده از صنایع خلاق کشورمان در نمایشگاه کودک روسیه، تعامل خوب ساخت و ساز کنندگان اسباب بازی ایرانی با شرکت ها و توزیع کنندگان روسی، مذاکره با مسوولان دولتی روسیه و جلسات با مجموعه ها و بنیادهای فعال در حوزه فروش خارجی صنایع خلاق، اشاره به دو محصول «خرس‌های شگفت انگیز» و «مارپیچ لیزری» طراحی شده از سوی گروه «تک سازان»، شرکت «کیدل» با محصولاتی بر اساس ایمنی، کیفیت و خلاقیت، و فعالیت سپتا در جذب نمایندگان شرکت های بزرگ زنجیره ای کالاهای ایرانی در نمایشگاه، نشان از انگیزه و تلاش ساخت و ساز کنندگان اسباب بازی ایرانی برای توسعه در بازارهای بین المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *