استرالیا در مقابل چالش های AI و ریسک های آن مبارزه می کند.

استرالیا با ریسک های هوش مصنوعی مقابله می‌کند


حکومت استرالیا به منظور معرفی استانداردها و طیفی از دستورالعمل ها در زمینه AI، تصمیم گرفته است با سازمان های صنعتی همکاری کند. این تصمیم شامل تشویق شرکت های فناوری به برچسب زدن محتوای ساخت و ساز شده با AI است. وزیر علم و تولیدی استرالیا نیز بیان کرده است که AI می‌تواند به رشد مالی کشور منجر شود، اما استفاده ناهمگون از آن در کسب و کار و کمبود اعتماد به فناوری، می‌تواند ترمزی بر روی رشد و جذب فناوری باشد. استرالیا در زمینه قانونمندسازی AI عقب از برخی کشورها است و در این راستا، دستورالعمل AI استرالیا ارزش داوطلبانه دارد. در حالی که در برخی کشورها قوانین AI برای شرکت ها لازم الاجرا است. به همین منظور، حکومت استرالیا تمایل دارد تا بین مصارف “کم خطر” AI مانند فیلتر کردن پست الکترونیک‌های هرزنامه و مصرف “پرخطر” AI مانند ایجاد محتوای دستکاری شده، تمایز قائل شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، حکومت این کشور تصمیم دارد برای معرفی طیفی از دستورالعمل ها از جمله تشویق شرکت های فناوری به برچسب زدن محتوای ساخت و ساز شده با AI با سازمان های صنعتی همکاری کند.

اد هاسیک وزیر علم و تولیدی استرالیا نیز پیش بینی کرد AI به رشد مالی منجر می شود اما استفاده از آن در کسب و کار ناهمگون است. او به خبرنگاران گفت: همچنین موضوع اعتماد به فناوری وجود دارد و کمبود اعتماد نیز اندک اندک به ترمز دستی در برابر رشد و جذب فناوری منجر می شود که باید با آن مقابله کنیم.

استرالیا نخستین کمیسیون سلامت الکترونیک(eSafety) را در سال ۲۰۱۵ میلادی راه اندازی کرد اما در خصوص قانونمندسازی AI در برخی کشورها عقب تر از بقیه است.

البته دستورالعمل اولیه AI استرالیا داوطلبانه است، حال آنکه در مناطق دیگر از جمله اتحادیه اروپا قوانین AI برای شرکت ها لازم الاجرا هستند.

استرالیا سال گذشته میلادی مشاوره درباره AI را آغاز و بیش از ۵۰۰ پاسخ دریافت کرد.

حکومت استرالیا در پاسخ موقت خود اعلام کرد که می‌خواهد بین مصارف «کم خطر» AI مانند فیلتر کردن پست الکترونیک‌های هرزنامه و نمونه‌های «پرخطر» مانند ایجاد محتوای دستکاری شده، تمایز قائل شود.


حکومت استرالیا قصد دارد به منظور معرفی دستورالعمل های مربوط به AI، با سازمان های صنعتی همکاری کند. این همکاری شامل تشویق شرکت های فناوری به برچسب زدن محتوای ساخت و ساز شده با AI است. وزیر علم و تولیدی استرالیا نیز معتقد است که AI می تواند به رشد مالی کمک کند، اما استفاده ناهمگون از آن در کسب و کار وجود دارد. او همچنین به عدم اعتماد به فناوری اشاره کرده و اعتقاد دارد که کمبود اعتماد به ترمز دستی در برابر رشد و جذب فناوری منجر می شود. استرالیا در سال ۲۰۱۵ نخستین کمیسیون سلامت الکترونیک راه اندازی کرد، اما در قانونمندسازی AI عقب تر از بسیاری از کشورها قرار دارد. در حال حاضر، دستورالعمل AI در استرالیا به صورت داوطلبانه در نظر گرفته شده است. در مقابل، در مناطق دیگر از جمله اتحادیه اروپا قوانین الزامی برای شرکت ها در خصوص AI وجود دارند. استرالیا در سال گذشته درباره AI مشاوره هایی دریافت کرده و حکومت استرالیا قصد دارد میان استفاده های کم خطر AI مانند فیلتر کردن پست الکترونیک های هرزنامه و استفاده های پرخطر مانند ایجاد محتوای دستکاری شده، تمایز قائل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *