تهیه شده اساسنامه بنیاد درختکاری

اساسنامه تشکیل بنیاد درختکاری تهیه شد


در این متن، رضا احمدی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اعلام کرده است که اساسنامه بنیاد درختکاری با مشارکت مردم و صنایع تهیه شده است. او جنگل‌کاری در کشور را به دلیل گرمایش جهانی، مشکلات زیست‌محیطی و افزایش گرما بسیار مهم می‌داند. احمدی همچنین خواستار برگزاری جلسات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور رئیس جمهوری شده است و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای طرح را به طور کامل توضیح داده است. او همچنین نیاز به ۱۰۰ میلیون کیسه گلدانی برای کاشت قلمه و بذر بر طبق برنامه ذکر کرده و مشارکت بیشتر صنایع در اجرای طرح را خواستار شده است. در ادامه، احمدی درباره پیش‌نویس مصوبه برای مشارکت در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت صحبت کرده و تاکید کرده است که تهیه این پیش‌نویس و تصویب آن توسط حکومت لازم است.

به گزارش دیجیاتور، رضا احمدی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: اساسنامه تشکیل بنیاد درختکاری با مشارکت مردم و صنایع را تهیه کرده‌ایم.

وی جنگل‌کاری در کشور را با توجه به گرمایش جهانی، مشکلات زیست‌محیطی و افزایش گرما بسیار مهم خواند و اظهار کرد: امسال گرم‌ترین زمستان را در یکصد سال اخیر داریم و در پاییز نیز با کاهش ۴۳ درصدی بارش و افزایش دو درجه‌ای گرما مواجه بودیم و اکنون به علت مشکلات زیست‌محیطی در کلان‌شهرهای کشور به ویژه در تهران باید دنبال مولکول‌های اکسیژن بگردیم.

احمدی خواستار برگزاری برخی از جلسات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور رئیس جمهوری شد و تصریح کرد: در برخی کشورها مانند چین، تعدادی از جلسات مربوط به جنگل‌کاری به دلیل اهمیت کار، با حضور رئیس جمهوری برگزار شده است.

احمدی درباره نیازهای طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت: به منظور اجرای این طرح طبق برنامه حداقل به ۱۰۰ میلیون کیسه گلدانی در سال برای کاشت قلمه و بذر نیاز داریم.

وی خواستار مشارکت هرچه بیشتر صنایع در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شد و گفت: سازمان ذخایر زمین و آبخیزداری کشور به تنهایی متولی اجرای این طرح نیست، زیرا از ۲۵۰ میلیون اصله نهال که سالانه باید در قالب طرح یک میلیارد درخت ساخت و ساز، کشت و نگهداری شود، ۸۰ میلیون اصله نهال در حوزه زراعت چوب و مربوط به صنایع چوب و کاغذ، ۶۰ میلیون اصله نهال مربوط به معاونت باغبانی، ۶۰ میلیون اصله نهال در حوزه سازماندهی شهری‌ها، راه و شهرسازی، دهیاری‌ها، صنایع و معادن و ۵۰ میلیون اصله نهال نیز مربوط به طرح‌های ذخایر زمین مانند طرح‌های مقابله با بیابان زایی و جنگل‌کاری در کشور است.

مصوبه حکومت برای قانونمند کردن مشارکت

احمدی درباره پیش‌نویس مصوبه برای مشارکت در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت اذعان داشت: این مصوبه مهم است، زیرا در راستای قانونمند کردن مشارکت دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی در اجرای این طرح است.

وی گفت: تلاش می‌شود پیش‌نویس این مصوبه به طور مستقیم در صحن حکومت مطرح و ضرورت آن مشخص شود.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: برای ابقای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت، تهیه این پیش‌نویس و تصویب آن در حکومت باید انجام شود.


مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به دلیل گرمایش جهانی و مشکلات زیست‌محیطی، اهمیت جنگل‌کاری را تأکید کرد. به علت گرمای بی‌سابقه در زمستان و کمبود بارش در پاییز، مشکلات زیست‌محیطی در کلان‌شهرها بسیار شدید است. برای اجرای این طرح، نیاز به ۱۰۰ میلیون کیسه گلدانی در سال برای کاشت بذر و قلمه است. احمدی خواستار مشارکت بیشتر صنایع در این طرح شد و بیان کرد که سازمان ذخایر زمین و آبخیزداری کشور تنها مسئول اجرای این طرح نیست. طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شامل ساخت و ساز، کشت و نگهداری ۲۵۰ میلیون اصله نهال در حوزه‌های مختلف است. جهت قانونی شدن مشارکت دستگاه‌ها و بخش خصوصی در اجرای این طرح، تلاش می‌شود پیش‌نویس مصوبه مرتبط در صحن حکومت پیگیری شود. برای بقای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نیاز به تصویب این پیش‌نویس در حکومت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *