توسعه و توسعه ظرفیت ۸۹۱۰ واحد صنعتی در دوره حکومت سیزدهم

احیا و افزایش ظرفیت ۸۹۱۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم


با توجه به دیجیاتور، طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال در ایران با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و کلینک‌های کسب و کار در سراسر کشور اجرا شد که نتیجه آن بازگشت ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی به چرخه ساخت و ساز از حکومت سیزدهم و افزایش ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی به دست آمد. همچنین، تعداد ۱۱۹۲ واحد صنعتی با اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر به چرخه ساخت و ساز بازگشته‌اند. در زمان شروع حکومت سیزدهم ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال بودند که با اقدامات صورت گرفته به ۱۳ درصد کاهش یافته است. همچنین، در زمان شروع حکومت سیزدهم ۳۳.۸ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد در حال فعالیت بودند که با اقدامات صورت گرفته به ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است. به علاوه، برنامه سال ۱۴۰۳ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شامل افزایش ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت ۵۰ درصد ساخت و ساز و تثبیت و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی فعال با هدف کمک به رشد ساخت و ساز و جلوگیری از افزایش رکود است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی با بیان این مطلب به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، افزود: طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همکاری مشاوران توانمند کلینک‌های کسب و کار در سراسر کشور اجرا شد که نتایج آن منجر به بازگشت ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی به چرخه ساخت و ساز از ابتدای حکومت سیزدهم و افزایش ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱۹۲ واحد با اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر مجدد به چرخه ساخت و ساز بازگشته‌اند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: در زمان شروع حکومت سیزدهم ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

مقیمی ادامه داد: در زمان شروع حکومت سیزدهم ۳۳.۸ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برنامه سال ۱۴۰۳ را افزایش ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت ۵۰ درصد ساخت و ساز، عنوان کرد و گفت: تثبیت و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی فعال را با رویکرد کمک به رشد ساخت و ساز و جلوگیری از افزایش رکود در دستور کار داریم.


بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه ساخت و ساز، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *