ایجاد بندر مکران و لنگه در سال ۱۴۰۳

احداث بندر مکران و لنگه در سال ۱۴۰۳


در این متن آمده است که سازمان بنادر و دریانوردی دارای راهبردهایی برای توسعه روابط جهانی و ترانزیت است. معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرده که بعلاوه از توسعه تامین مالی داخلی و خارجی نیز حمایت می‌شود. همچنین تاکید شده است که باید به نوسازی ناوگان ملی اهمیت داده شود و آموزش در حوزه‌های مختلف نیز تقویت خواهد شد. این متن تاکید دارد که درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه بنادر و دریاها صرف خواهد شد و باید چالش‌های بنادر نیز حل شوند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: یکی از راهبردهای سازمان بنادر در بخش بین‌الملل پیگیری استقرار و مشارکت نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی خواهد بود. در راستای روابط حکومتی حکومت برای توسعه همکاری‌های مالی با کشورهای همسایه، سال آینده باید دو راهبرد توسعه ترانزیت و تامین مالی خارجی در بنادر تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر هوشیاری معاونت دریایی سازمان بنادر در موضع‌گیری سریع و دقیق دریایی، با هرگونه اتفاقات تنش‌زا و غیرقانونی، اظهار کرد: بی تردید در منازعه مستقیم با آمریکا و اسرائیل قرار داریم، بنابراین معاونت دریایی سازمان بنادر باید برای هرگونه شرایط سخت، با برنامه و موضع‌گیری دقیق و درست، مهیا باشد.

صفایی در بخش رویکردهای توسعه‌ای این سازمان در حوزه ملی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های محوری سازمان بنادر در سال آینده، توسعه مبنایی ترانزیت خواهد بود. رشد لجستیک و رونق فضای کسب و کار بندری و دریایی، از دیگر راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

تداوم نوسازی ناوگان ملی با تخصیص منابع مالی جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته برای نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور، از تداوم این روابط حکومتی با شناسایی و تعریف منابع مالی جدید، به ویژه دریافت اعتبارات از صندوق توسعه ملی، خبر داد.

وی ارتقای آموزش در سه حوزه دریانورد، کارکنان بنادر و پرسنل سازمانی را از دیگر برنامه‌های جدی سازمان بنادر در سال آتی برشمرد و خاطر نشان کرد: در مقابل مطالعات کاربردی، مطالعات راهبردی این سازمان باید شدت و حدت بیشتری پیگیری و انجام شود.

صفایی توسعه تامین مالی داخلی و خارجی را از رویکرد محوری در سال آتی عنوان و تاکید کرد: به رغم شرایط سخت ناشی از محدودیت‌های بین‌المللی، همه ظرفیت‌های درون و بیرون سازمانی را برای نوسازی تجهیزات بندری و دریایی به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر اجرایی شدن عملیات ساخت بندر بزرگ مکران و بندر جدید لنگه تاکید کرد و افزود: سال آینده، بخش عظیمی از درآمدهای این سازمان صرف ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه زیربناهای بندری و دریایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد مالی کشور در بخش دریا باید افزایش پیدا کند، اظهار کرد: به موازات افزایش پروژه‌های عمرانی در بنادر و توسعه زیرساخت‌ها در پسکرانه‌های بندری، چالش‌های بنادر باید رفع شود.


بنادر باید برای شرایط سخت آماده باشند.توسعه ترانزیت و تامین مالی در بنادر باید تقویت شود.معاونت دریایی باید در موضع‌گیری سریع و دقیق با اتفاقات تنش‌زا آماده باشد.توسعه مبنایی ترانزیت و رشد بنادر و دریایی اهدافی در سال آینده است.تداوم نوسازی ناوگان ملی با تخصیص منابع مالی جدید اتفاق می‌افتد.ارتقای آموزش در سه حوزه مهم از اقدامات سازمان بنادر است.توسعه تامین مالی داخلی و خارجی از رویکردهای محوری سازمان است.ایجاد بندر بزرگ مکران و بندر جدید لنگه از انجام عملیات مهمی در سال آینده است.بخش عظیمی از درآمدهای سازمان صرف ایجاد زیربناهای بندری و دریایی خواهد شد.افزایش مالی کشور در بخش دریا باید افزایش یابد.چالش‌های بنادر باید با توسعه زیرساخت‌ها رفع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *