تحکیم ارتباط و استحکام زنجیره‌های ارزش مالی صنایع شیلات با همکاری صنایع دریایی

اتصال و پایداری زنجیره‌های ارزش شیلات با همکاری صنایع دریایی


در این متن، سیدحسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در نخستین هم‌اندیشی ظرفیت‌های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته در راستای توسعه دریا محور، بر لزوم ایجاد تحول اساسی در توسعه دریایی با سازماندهی یکپارچه و هماهنگ تاکید کرده است. وی بیان کرده است که تأمین پروتئین مصرفی جامعه با صید امکان‌پذیر نیست و برای رشد حوزه آبزی‌پروری و پایداری در حوزه صید و صیادی نیاز به اقدامات اساسی است. همچنین اشاره شده است که براساس آمار، تا سال ۲۰۵۰ میلادی پروتئین مصرفی جهان باید از دریا تأمین شود و راه حل این مسئله ساخت و ساز در دریا است. ضمناً، حسینی اعلام کرده است که امنیت غذایی بسیار با اهمیت است و باید شیلات در مقایسه با سایر بخش‌ها به صورت فرابخشی عمل کرده و زنجیره ارزش و خوشه ساخت و ساز را به هم متصل کند. او بیان کرده است که دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی نقطه اتصال بخش‌های مختلف است و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با تحقیقات خود می‌تواند به اهداف نزدیک‌تر کند و صیادان، ظرفیت بسیار مناسبی برای نقش‌آفرینی شیلات هستند. در نهایت، حسینی بیان کرده است که فعالیت مالی و معیشتی از محورهای اصلی روابط حکومتی‌های مقام معظم رهبری است و با مشارکت مردم و جوامع محلی می‌توان در این زمینه فعالیت‌های مؤثری داشت.

به گزارش دیجیاتور، سیدحسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در نخستین هم‌اندیشی ظرفیت‌های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته در راستای توسعه دریا محور، بر لزوم ایجاد تحول اساسی در توسعه دریایی با سازماندهی یکپارچه و هماهنگ تاکید کرد و گفت: تأمین پروتئین مورد نیاز کل جامعه با صید امکان‌پذیر نبوده و لازم است با رشد حوزه آبزی‌پروری و پایداری در حوزه صید و صیادی اقدامات اساسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار به دست آمده تا سال ۲۰۵۰ میلادی پروتئین مصرفی ۷ میلیارد جمعیت باید از دریا تأمین شود و از آنجایی که نباید باعث از بین رفتن ذخایر دریایی شویم این اقدام باید با ساخت و ساز در دریا محقق شود.

حسینی با اعلام آنکه امنیت غذایی بسیار بااهمیت است، افزود: در راستای روابط حکومتی‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در توسعه دریا محور، شیلات در مقایسه با سایر بخش‌ها باید به صورت فرابخشی عمل کرده و با ایجاد زنجیره ارزش و خوشه ساخت و ساز نیازها را به هم متصل کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی نقطه اتصال بخش‌های مختلف بوده و نگرانی‌های بخش را رفع خواهد کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران به ریسک‌پذیری ساخت و ساز در حوزه زراعت اشاره کرد و گفت: منابع آبی و زمین یک محدودیت اساسی بوده اما شیلات صنعتی خدادادی است و می‌توان از ظرفیت‌های دریا برای ساخت و ساز پروتئین بهره گرفت.

وی ادامه داد: مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با دارا بودن تحقیقات برجسته می‌تواند ما را به اهداف نزدیک‌تر کند و علاوه بر آن وجود ۱۴۰ هزار صیاد ظرفیت بسیار مناسبی است که نقش‌آفرینی شیلات را نمایان‌تر کند.

حسینی، فعالیت مالی و معیشتی را دو محور اساسی در اجرای روابط حکومتی‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: با مشارکت مردم و جوامع محلی خواهیم توانست در این زمینه فعالیت‌های مؤثری داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد زراعت ادامه داد: پایداری ساخت و ساز باید مدنظر قرار گیرد و مسوولیت‌های اجتماعی نیز لحاظ شود.


بر طبق آمار تا سال ۲۰۵۰ میلادی پروتئین مصرفی ۷ میلیارد جمعیت باید از دریا تأمین شود و از آنجایی که نباید باعث از بین رفتن ذخایر دریایی شویم این اقدام باید با ساخت و ساز در دریامحقق شود. امنیت غذایی بسیار با اهمیت است. در راستای روابط حکومتی‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در توسعه دریامحور، شیلات در مقایسه با سایر بخشها باید به صورت فرابخشی عمل کرده و با ایجاد زنجیره ارزش و خوشه ساخت و ساز نیازها را به هم متصل کنند. دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی نقطه اتصال بخشهای مختلف بوده و نگرانی‌های بخش را رفع خواهد کرد. رئیس سازمان شیلات ایران به ریسک‌پذیری ساخت و ساز در حوزه زراعت اشاره کرد و گفت: منابع آبی و زمین یک محدودیت اساسی بوده اما شیلات صنعتی خدادادی است و می توان از ظرفیت‌های دریا برای ساخت و ساز پروتئین بهره گرفت. مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با داشتن تحقیقات برجسته می‌تواند ما را به اهداف نزدیک‌تر کند و علاوه بر آن وجود ۱۴۰ هزار صیاد ظرفیت بسیار مناسبی است که نقش‌آفرینی شیلات را نمایان تر کند. فعالیت مالی و معیشتی دو محور اساسی در اجرای روابط حکومتی‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و با مشارکت مردم و جوامع محلی می‌توان در این زمینه فعالیت‌های مؤثری داشت. پایداری ساخت و ساز باید مدنظر قرار گیرد و مسئولیت‌های اجتماعی نیز لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *