اتصال بندر خشک سرخس به شبکه ریلی در ابتدای سال ۱۴۰۳

اتصال بندرخشک سرخس به شبکه ریلی در ابتدای سال ۱۴۰۳


بندر خشک ویژه مالی سرخس توسط یک شرکت خصوصی احداث شده و دارای ۳ باب سوله، باسکول و جرثقیل است. با راه‌اندازی این بندر، حدود ۷۰ نفر مشغول به کار خواهند شد و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است. بندر خشک مستقیماً به منطقه ویژه مالی سرخس متصل است و قبض انبار از سوی شرکت صادر می‌شود. مراحل احداث بندر به پایان رسیده است و برای بهره‌برداری توسط شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۳ آماده است.

به گزارش دیجیاتور، بندر خشک در منطقه ویژه مالی سرخس و توسط یک شرکت خصوصی احداث شده است. این بندر خشک در مساحتی به ابعاد ۶ هکتار احداث شده است و در آن، ۳ باب سوله و باسکول و جرثقیل وجود دارد و امکانات لازم برای ترانشیپ همزمان از بستر نرم‌افزاری روسی به ایرانی، ایرانی به روسی و ایرانی به ترکی را دارا است.

با راه‌اندازی این بندر خشک، حدود ۷۰ نفر مشغول به کار خواهند شد، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ساخت این بندر، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

با توجه به اینکه این بندر خشک در منطقه ویژه مالی سرخس واقع شده، به همین دلیل قبض انبار از سوی خود شرکت صادر می‌شود و دیگر نیازی به تأیید گمرک، همچون برخی از بندر خشک‌های دیگر وجود ندارد. مراحل احداث این بندر در حال حاضر به پایان رسیده و برای بهره‌برداری توسط شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۳ آماده است.


احداث بندر خشک در منطقه ویژه مالی سرخس و توسط یک شرکت خصوصی
مشغول به کار خواهند شد
حدود ۷۰ نفر
حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است
منطقه ویژه مالی سرخس
به همین دلیل قبض انبار از سوی خود شرکت صادر می‌شود
تأیید گمرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *