شروع فعالیت «رصتا» با برگزاری جلسات تخصصی و کنفرانس AI

آغاز به کار «رصتا» با نشست‌های تخصصی و تالار هوش مصنوعی


نمایشگاه رصتا یک رویداد سالانه است که به منظور بهبود بخشیدن و ایجاد ارتباط بین سکوهای رسانه‌ای در فضای مجازی برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی سکوهاست و باعث تعامل بین سکوها، مسئولان، و مخاطبان می‌شود. در این نمایشگاه، غرفه‌ها و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود و همچنین تالار AI نیز در آن وجود دارد. تعداد سکوهای رسانه‌ای در سال گذشته بیش از دو برابر شده است و همچنان در حال رشد است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه «رصتا»، سعید مقیسه رییس ساترا با حضور در برنامه «صبح ‌به‌خیر ایران» درباره نمایشگاه «رصتا» صحبت کرد.

مقیسه در ابتدای صحبت‌های خود ضمن معرفی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، درباره برگزاری نمایشگاه «رصتا» گفت: ساترا برای بهبود بخشیدن و ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بین سکوها نمایشگاه سالانه «رصتا» را برگزار می‌کند. پارسال نخستین نمایشگاه برگزار شد و امسال دومین نمایشگاه از دهم تا سیزدهم دی ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ سکو از ساترا مجوز گرفته‌اند، بیان کرد: حدود ۱۵۰ سکو برای حضور در «رصتا» ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۳۲ سکو از سکوهای دارای مجوز هستند و حدود ۲۰ غرفه هم به شرکت‌های حمایت‌گر مثل اپراتورها اختصاص داده شده است.

مقیسه ضمن اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی سکوهاست، بیان کرد: سکوها در این نمایشگاه می‌توانند با یکدیگر، مسئولان و مخاطبان‌شان به‌صورت مستقیم تعامل برقرار و به بهتر شدن فضای مجازی کشور کمک کنند.

رییس ساترا همچنین توضیح داد: نمایشگاه از غرفه‌هایی تشکیل شده که مخاطبان از آنها بازدید می‌کنند. ساترا و معاونت‌های صداوسیما و بخش‌های خصوصی حمایت‌کننده این تولیدی بخشی از آن را به خود اختصاص داده‌اند. به‌غیر از آن یک‌سری از نشست‌ها و کارگاه های تخصصی برگزار خواهد شد که قسمتی از آن برای مسئولان و سکوها خواهد بود. همچنین یک‌سری نشست‌ها هم برای عموم مردم در نظر گرفته شده است تا با این زیست‌بوم آشنایی پیدا کرده تا بهتر از آنها استفاده کنند. علاوه بر آن یک تالار AI نیز داریم که آخرین تحولات AI و کارکردهای آن در رسانه‌های فراگیر در این تالار معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.

مقیسه در پایان تأکید کرد: طی یک سال و نیم گذشته تعداد سکوها بیش از ۲ برابر شده‌اند یعنی اگر تا سال گذشته ۲۰۰ سکو مجوز داشتند در حال حاضر ۴۰۰ سکو دارای مجوز از ساترا هستند. البته ممکن است تا آخر امسال ۱۰۰ مجوز دیگر نیز صادر شود. قسمتی از آنها سکوهایی هستند که تازه فعالیت‌شان را شروع کرده‌اند و این بیانگر استقبال فعالان رسانه از کارآفرینی رسانه‌ای و فعالیت در فضای مجازی است.


نتیجه‌ی این متن این است که ساترا نمایشگاه سالانه “رصتا” را برگزار می‌کند تا سکوها بهبود بخشیدن و ارتباط بیشتری بین آن‌ها ایجاد شود. بیش از ۴۰۰ سکو مجوز گرفته‌اند و ۱۵۰ سکو در نمایشگاه “رصتا” ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین غرفه‌هایی به شرکت‌های حمایت‌کننده مثل اپراتورها اختصاص داده شده است. نمایشگاه “رصتا” فرصتی خوب برای معرفی سکوهاست و کمکی به بهبود فضای مجازی کشور می‌کند. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند از غرفه‌ها دیدن کنند و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برگزار شده است. همچنین یک تالار AI نیز وجود دارد که آخرین تحولات AI در رسانه‌های فراگیر را معرفی می‌کند. تعداد سکوها در سال گذشته بیش از دو برابر شده‌اند و ممکن است تا انتهای سال مجوزهای دیگری صادر شود. این نشان می‌دهد که فعالان رسانه به کارآفرینی رسانه‌ای و فعالیت در فضای مجازی استقبال می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *