تاثیر 200 کانال تلویزیونی در کاهش پراکندگی معرفی محصولات
![۲۰۰ کانال تلویزیونی نقش مهمی در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی داشت](http://digiator.ir/wp-content/uploads/2024/03/تاثیر-200-کانال-تلویزیونی-در-کاهش-پراکندگی-معرفی-محصولات-900x300.jpg)
0 نظر
پیمان جبلی، رییس سازمان صدا و سیما، در گفتوگو با خبرنگار دیجیاتور اعلام کرد که براساس یک نظرسنجی گسترده، حدود یک چهارم رأیدهندگان از طریق کانالهای تلویزیونی با نظرات نامزدها آشنا شده و رأی دادهاند. او اظهار کرد که تأثیر صدا و سیما در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی بسیار موثر بوده و هزینههای تبلیغاتی نامزدها تنها حدود ۴۰ میلیون تومان برای تهران بوده است. این استراتژی صدا و سیما، به مردم کمک کرده تا با نامزدها آشنا شده و ریخت و پاشهای تبلیغاتی انتخاباتی کاهش یابد.
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما در گفتوگو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص تأثیر صدا و سیما در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی در رأیگیری، گفت: در نظر سنجی که به صورت سراسری و با گستره شهر و روستا و مراکز استان انجام شد، مشخص شد که نزدیک به یک چهارم از رأی دهندگان با استفاده از کانالهای دویستگانه تلویزیون، با نظرات نامزدها آشنا شده و رأی داده بودند.
وی افزود: در همین نظرسنجی حدود ۱۳ درصد تحت تأثیر معرفی محصولات شهری رأی داده بودند و معنی آن این است که این کانالهای تبلیغاتی برای آشنایی ۲۳ درصد از مردم با نامزدها، به آنها کمک کرده است و باعث کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی از جمله معرفی محصولاتهای شهری و محیطی شد که نظر سنجی ما هم همین را نشان میدهد.
جبلی در ادامه اظهار کرد: حداکثر هزینه تبلیغاتی که از نامزدها برای استفاده از ظرفیت تبلیغاتی صدا و سیما گرفته شده حدود ۴۰ میلیون برای تهران بود. در عموم حوزههای دیگر یعنی در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ حوزه، فقط ۵ میلیون تومان هزینه صرف شده تا نامزدها خودشان را معرفی کنند. این در حالی است که طبق مقررات سقف هزینه تبلیغاتی که باید برای نامزدها مشخص شود حداقل میتوانست یک میلیارد تومان باشد و مقررات تا چند میلیارد تومان به نامزدها اجازه داده است تا برای معرفی محصولات غیر از صدا و سیما، استفاده کنند.
رییس سازمان صدا و سیما اذعان کرد: این کار صدا و سیما امکانی بسیار ارزان و بلکه رایگانی بود که در خدمت نامزدها قرار گرفت و طبق نظر سنجیها به شدت در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی در سطح شهرها اثر گذار بود.
تأثیر صدا و سیما در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی در رأیگیری به وضوح مشهود بوده است. نزدیک به یک چهارم از رأی دهندگان از طریق کانالهای تلویزیون با نظرات نامزدها آشنا شده و رأی دادهاند. همچنین، معرفی محصولات شهری نیز تاثیر 13 درصدی در رای دادن داشته و 23 درصد از مردم با نامزدها آشنا شدهاند. حداکثر هزینه تبلیغاتی برای استفاده از ظرفیت تبلیغاتی صدا و سیما تنها 40 میلیون تومان بوده است. این نشان میدهد که از ظرفیت رایگان و ارزانی که صدا و سیما ارائه کرده، نامزدها بهره بردند و کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی حاصل شده است.