نمایشگاه مستند «خالقان» در سینماتک نگارخانه هنرهای معاصر تهران

نمایش مستند «اولی‌ها» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران


اثر سینمایی مستند «اولی‌ها» که ساخته شده است، درباره دغدغه‌های عباس کیارستمی درباره کودکان است. این اثر سینمایی به ماجراهای کلاس اولی‌ها می‌پردازد. بچه‌هایی که برای اولین بار از خانواده‌شان جدا می‌شوند و زمان زیادی را در مدرسه می‌گذرانند. تجربه و واکنش بچه‌ها درباره این شرایط جدید متفاوت است. برخی از آن‌ها به سرعت به این محیط عادت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز به زمان دارند. اثر سینمایی مستند تمرکز خود را بر رابطه بین ناظم مدرسه و دانش‌آموزان کلاس اول دبستان قرار داده است. ناظم مدرسه وظیفه رسیدگی به امور بچه‌ها را دارد و بیشترین وقت خود را به پاسخگویی به نیازها و مشکلات آن‌ها اختصاص می‌دهد. علاقمندان می‌توانند برای دیدن این اثر سینمایی مستند به نگارخانه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه هنرهای معاصر تهران، اثر سینمایی مستند «اولی‌ها» محصول سال ۱۳۶۳ و به مدت ۸۴ دقیقه است که با همکاری بنیاد کیارستمی، یکشنبه ۲۴ دی‌ ساعت ۱۵ در سالن سینماتک نگارخانه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

این اثر سینمایی بر اساس دغدغه‌های عباس کیارستمی درباره مسایل کودکان ساخته شده که درباره لحظات به یادمانی کلاس‌اولی‌ها است. بچه‌هایی که برای نخستین‌بار از خانواده‌های‌شان جدا می‌شوند، ساعات زیادی را در مدرسه می‌گذرانند. واکنش آن‌ها در برابر این شرایط جدید یکسان نیست. برخی زود به این محیط عادت می‌کنند. اما دیگران نیاز به زمان دارند. این اثر سینمایی، بر رابطه ناظم مدرسه با دانش‌آموزان کلاس اول دبستان تمرکز کرده است. آقای ناظم، روزها پشت میزش می‌نشیند و به امور بچه‌ها رسیدگی می‌کند. بیشترین وقت او صرف قضاوت میان بچه‌هایی می‌شود که باهم نزاع کرده‌اند و در درجه بعد، بررسی و تنبیه انضباطی دانش‌آموزانی که با تاخیر به مدرسه رسیده‌اند.

کیارستمی از اواخر مهر تا اوایل آذر ۱۳۶۳ برای ساخت و ساز این مستند در مدرسه توحید به سر برد و روزانه چند ساعت اثر سینمایی می‌گرفت. بازیگران اثر سینمایی مستند اولی‌ها، محمد دادرس و بچه‌های دبستان توحید (منطقه ۴ آموزش‌ و پرورش) هستند.

علاقمندان برای دیدن این اثر سینمایی مستند می‌توانند روز یکشنبه ۲۴ دی‌ ساعت ۱۵ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، نگارخانه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند.


اثر سینمایی مستند “اولی‌ها” محصول سال ۱۳۶۳ و به مدت ۸۴ دقیقه است.
این اثر سینمایی بر اساس دغدغه‌های عباس کیارستمی درباره مسایل کودکان ساخته شده است.
بچه‌ها برای نخستین‌بار از خانواده‌های‌شان جدا می‌شوند و ساعات زیادی را در مدرسه می‌گذرانند.
واکنش آن‌ها در برابر این شرایط جدید یکسان نیست و برخی زود به این محیط عادت می‌کنند.
اثر سینمایی بر رابطه ناظم مدرسه با دانش‌آموزان کلاس اول دبستان تمرکز کرده است.
آقای ناظم، روزها پشت میزش می‌نشیند و به امور بچه‌ها رسیدگی می‌کند.
کیارستمی برای ساخت و ساز این مستند در مدرسه توحید اثر سینمایی برداشت کرده است.
بازیگران این اثر سینمایی مستند محمد دادرس و بچه‌های دبستان توحید هستند.
علاقمندان می‌توانند برای دیدن این اثر سینمایی مستند به نگارخانه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *