درخواست مونتانا برای بازنگری در لغو ممنوعیت تیک تاک

مونتانا خواستار تجدید نظر در رفع ممنوعیت تیک تاک شد


دادستان کل مونتانا اعلام کرد که ایالت مونتانا خواستار تجدیدنظر رای دادگاه درباره ممنوعیت استفاده از تیک تاک شده است. قاضی منطقه ای آمریکا قبل از اجرای ممنوعیت اپ چینی تیک تاک در مونتانا، به دلایل قانونی و اداری، این ممنوعیت را متوقف کرد. مقررات ایالتی مذکور درباره ممنوعیت تیک تاک در این ایالت را نقض میثاق ملی دانسته و بیش از اختیارات ایالتی محسوب کرده است. این تصمیم اتخاذ شده به دلیل نگرانی ها درباره امنیت داده های خصوصی کاربران ایالت مونتانا و احتمال جاسوسی چین از طریق تیک تاک بود. در عین حال، تیک تاک اعلام کرده بود که داده های کاربران آمریکایی را با حکومت چین به اشتراک نگذاشته و اقداماتی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران برنامه تلفن همراه را انجام می دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، آستین کنودسن دادستان کل مونتانا اعلام کرد که این ایالت خواستار تجدیدنظر رای مذکور در دادگاه استیناف خواهد شد.

قرار بود ممنوعیت استفاده از تیک تاک در مونتانا از یکم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی اجرا شود اما دونالد مولوی قاضی منطقه ای آمریکا در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ میلادی رای اولیه ای برای متوقف کردن ممنوعیت اپ چینی صادر و اعلام کرد مقررات ایالتی مذکور در بیش از یک مورد میثاق ملی را نقض می کند و فراتر از اختیارات ایالتی است.

قاضی دادگاه قبلا اعلام کرده بود اظهارات مقدماتی پیش از دادگاه به ۱۶ ژانویه موکول می شود.

کاربران تیک تاک در این ایالت نیز سال گذشته میلادی شکایتی ثبت کردند تا مقررات ممنوعیت اپ را متوقف کنند. این مقررات به دلیل نگرانی ها درباره امنیت داده های خصوصی کاربران ایالت مونتانا و احتمال جاسوسی چین از طریق اپ وضع شده بود.

تیک تاک اعلام کرده بود داده های کاربران آمریکایی را با حکومت چین به اشتراک نگذاشته و نخواهد گذاشت. همچنین این شرکت اقدامات زیادی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران برنامه تلفن همراه در پیش گرفته است.


دادستان کل مونتانا اعلام کرد که این ایالت خواستار تجدیدنظر رای مذکور در دادگاه استیناف خواهد شد.
ممنوعیت استفاده از تیک تاک در مونتانا به تعویق افتاد.
مقررات ایالتی ممنوعیت اپ تیک تاک در مونتانا نقض میثاق ملی را نقض می‌کند.
ظهور اظهارات مقدماتی به ۱۶ ژانویه موکول شده است.
کاربران تیک تاک در ایالت مونتانا شکایتی ثبت کردند.
امنیت داده‌های خصوصی و جاسوسی از طریق اپ تیک تاک علت مقررات ممنوعیت استفاده از آن در ایالت مونتانا بود.
تیک تاک اعلام کرده بود داده‌های کاربران آمریکایی را با حکومت چین به اشتراک نگذاشته و این شرکت نیز اقداماتی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران در پیش گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *