تامین مالی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی حکومت در تولیدی منابع آبی و برق در دوره سیزدهم

سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دولت سیزدهم در صنعت آب و برق


امروز در جشن پیروزی تحول سیاسی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو با بیان این مطلب که تحول سیاسی الگو و الهام‌بخش همه آزادگان جهان بوده است و برکات فراوانی برای کشور در حوزه‌های مختلف اعم از علم، فناوری، دانش مالی، میراث داشته است، به برنامه هدف‌گذاری تولیدی برق و منابع آبی و برق در مجلس اشاره کرد. وی اعلام کرد که پیشرفت تأسیسات منابع آبی و برق بیش از ۲۳ برابر شده است و تعداد پروژه‌های بهره‌برداری شده تا کنون به ۴۰۰ همت می‌رسد. همچنین، بیان کرد که هدف‌گذاری صورت‌گرفته در بخش آبرسانی به میزان بیش از ۱۸۰ درصد محقق شده است و طرح‌های آبیاری و زهکشی نیز در حال اجرا هستند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان امروز، (دوشنبه ۱۶ بهمن) در جشن پیروزی تحول سیاسی وزارت نیرو با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و تولیدی منابع آبی و برق کشور، اظهار داشت: تحول سیاسی الگو و الهام‌بخش همه آزادگان جهان بوده است و برکات فراوانی برای کشور در حوزه‌های مختلف اعم از علم، فناوری، دانش مالی، میراث داشته است.

وی ادامه داد: اگر وضعیت امروز را با قبل از تحول سیاسی مقایسه کنیم، از سال ۵۷ تاکنون درحالی‌که جمیعت کشور چیزی حدود ۲.۳ برابر شده است، اما متوسط پیشرفت تأسیسات منابع آبی و برق نسبت به ابتدای تحول سیاسی بیش از ۲۳ برابر و نسبت به میزان رشد جمعیت کشور نیز بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

وزیر نیرو ضمن اشاره به برنامه ارائه شده به پارلمان هنگام رأی اعتماد خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری انجام شده برای طرح‌های اولویت‌دار در مجموع برای تولیدی برق ۷۵۷ همت، برای تولیدی منابع آبی و فاضلاب ۱۰۵ همت و برای تولیدی منابع آبی نیز ۳۶۲ همت بود که در مجموع به بیش از ۱۲۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) می‌رسد.

محرابیان گفت: مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده تا کنون به ۴۰۰ همت می‌رسد و نیز پروژه‌هایی که باید تا پایان عملکرد حکومت تکمیل شود نیز ۸۲۰ همت است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری صورت‌گرفته در بخش آبرسانی ۷۰۰ میلیون مترمکعب بود که به پارلمان ارائه شد و تاکنون ۵۶ پروژه با ظرفیت ۱۱۴۴ میلیون مترمکعب در سال تکمیل شده است و عملکرد این بخش از برنامه چهارساله ۱۸۰ درصد بوده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پروژه‌های برنامه‌ریزی شده که تا پایان این دوره تکمیل می‌شود، این عدد را به ۲۱۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رساند که نسبت به برنامه ارائه شده ۳۰۰ درصد رشد خواهد داشت.

محرابیان در باره سدسازی نیز گفت: برنامه ارائه شده به مجلس تأمین ۵.۴ میلیارد مترمکعب برای ۲۹ مخزن بود که تاکنون ۲۱ سد با حجم مخزن ۳.۹ میلیارد مترمکعب به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان حکومت نیز به عدد ۵۵ سد با حجم ۸ میلیارد مترمکعب خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در بخش آبیاری و زهکشی ۱۲۵ هزار هکتار برنامه‌ریزی شد که تا کنون ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار منابع آبی‌اندازی شده و ۲۱ درصد از برنامه به بهره‌برداری رسیده؛ اما با اعتبار خوب تخصیص‌یافته برای این پروژه نیز پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ همه این طرح‌ها باید تکمیل شود و ۱۴۵ هزار هکتار باید محقق شود که عمدتاً در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کرمانشاه، خوزستان و بخشی نیز در دیگر استان‌ها بوده است.


به گزارش دیجیاتور، علی‌اکبر محرابیان در جشن پیروزی تحول سیاسی وزارت نیرو با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و تولیدی منابع آبی و برق کشور، اظهار داشت: تحول سیاسی برکات فراوانی برای کشور در حوزه‌های مختلف اعم از علم، فناوری، دانش مالی، میراث داشته است. امروز درحالی‌که جمیعت کشور چیزی حدود ۲.۳ برابر شده است، متوسط پیشرفت تأسیسات منابع آبی و برق نسبت به ابتدای تحول سیاسی بیش از ۲۳ برابر و نسبت به میزان رشد جمعیت کشور نیز بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است. هدف‌گذاری انجام شده برای طرح‌های اولویت‌دار در مجموع برای تولیدی برق ۷۵۷ همت، برای تولیدی منابع آبی و فاضلاب ۱۰۵ همت و برای تولیدی منابع آبی نیز ۳۶۲ همت بود که در مجموع به بیش از ۱۲۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) می‌رسد. مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده تا کنون به ۴۰۰ همت می‌رسد و نیز پروژه‌هایی که باید تا پایان عملکرد حکومت تکمیل شود نیز ۸۲۰ همت است. هدف‌گذاری صورت‌گرفته در بخش آبرسانی ۷۰۰ میلیون مترمکعب بود که به پارلمان ارائه شد و تاکنون ۵۶ پروژه با ظرفیت ۱۱۴۴ میلیون مترمکعب در سال تکمیل شده است و عملکرد این بخش از برنامه چهارساله ۱۸۰ درصد بوده است. پروژه‌های برنامه‌ریزی شده که تا پایان این دوره تکمیل می‌شود، این عدد را به ۲۱۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رساند که نسبت به برنامه ارائه شده ۳۰۰ درصد رشد خواهد داشت. در بخش آبیاری و زهکشی ۱۲۵ هزار هکتار برنامه‌ریزی شد که تا کنون ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار منابع آبی‌اندازی شده و ۲۱ درصد از برنامه به بهره‌برداری رسیده و با اعتبار خوب تخصیص‌یافته برای این پروژه، تا پایان شهریور ۱۴۰۳ همه این طرح‌ها باید تکمیل شود و ۱۴۵ هزار هکتار باید محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *