رشد ۱۸ درصدی آماده‌سازی لوکوموتیوها در فصل پاییز

رشد ۱۸ درصدی آماده به کاری لکوموتیوها در فصل پاییز


به گفته محمد هادی ضیایی مهر، لکوموتیو یکی از گلوگاه‌های اصلی شبکه ریلی است و نگهداری آن هزینه بر است. او معتقد است که درآمدهای حاصل از وصول مطالبات راه آهن باید با اولویت به شرکت‌های مالک لکوموتیو اختصاص داده شود تا مطالبات آنها کاهش یابد و همچنین اثربخشی بهتری از لکوموتیوها داشته باشیم تا بخشی از گلوگاه شبکه ریلی رفع شود. بر اساس آمار، تعداد آماده به کاری لکوموتیوهای بخش خصوصی در فصل تابستان امسال ۱۰۴ لکوموتیو در روز بوده است و با پرداخت‌های خوبی این عدد در پاییز با رشد ۱۸ درصدی به ۱۲۳ لکوموتیو در روز رسیده است. بنابراین، وصول مطالبات شرکت راه آهن نه تنها بر کیفیت فنی لکوموتیوها تأثیر داشته است بلکه در کمیت آماده به کاری و وضعیت کیفی آن‌ها نیز تأثیر مؤثری داشته است.

به گزارش دیجیاتور، محمد هادی ضیایی مهر با بیان اینکه لکوموتیو یکی از گلوگاه‌های اصلی شبکه ریلی بوده و هزینه نگهداری آن سنگین است، گفت: با تاکید مدیرعامل راه آهن، منابع حاصل از وصول مطالبات راه آهن بایستی با اولویت در اختیار شرکت‌های مالک لکوموتیو قرار گیرد تا هم میزان مطالبات آنها کاهش یابد و هم بتوانیم اثربخشی بهتری از لکوموتیوها داشته باشیم تا بخشی از گلوگاه شبکه ریلی رفع شود.

وی ادامه داد: متوسط آماده به کاری لکوموتیوهای بخش خصوصی در تابستان امسال ۱۰۴ لکوموتیو در روز بوده که با پرداخت‌های خوبی که به شرکت‌های مالک لکوموتیو داشتیم، این عدد در پاییز امسال با رشد ۱۸ درصدی به ۱۲۳ لکوموتیو در روز رسیده است.

عضو هیأت مدیره راه آهن با اشاره به اینکه اثرات بهبود وضعیت مالی ناشی از وصول مطالبات شرکت راه آهن، نه تنها در کمیت بلکه در کیفیت فنی لکوموتیوها نیز مؤثر بوده خاطرنشان کرد: متوسط درصد قابلیت اطمینان لکوموتیوهای بخش خصوصی در فصل تابستان امسال ۷۲ درصد بوده که در پاییز و با تزریق منابع مالی بیشتر به ۸۰ درصد رسیده است و رشد ۸ درصدی وضعیت کیفی لکوموتیوها را شاهد هستیم.


با توجه به تاکید مدیرعامل راه آهن، منابع حاصل از وصول مطالبات راه آهن بایستی در اختیار شرکت‌های مالک لکوموتیو قرار گیرد. این امر به کاهش مطالبات آنها و افزایش اثربخشی لکوموتیوها کمک خواهد کرد و در نتیجه گلوگاه شبکه ریلی حل می‌شود. متوسط آماده به کاری لکوموتیوهای بخش خصوصی نیز در تابستان امسال به ۱۰۴ لکوموتیو در روز رسیده بوده و با پرداخت‌های خوبی که به شرکت‌های مالک لکوموتیو داشتیم، این عدد در پاییز امسال به ۱۲۳ لکوموتیو در روز افزایش یافته است. نه تنها بهبود وضعیت مالی شرکت راه آهن، بلکه بهبود در کیفیت فنی لکوموتیوها نیز مؤثر بوده و در نتیجه درصد قابلیت اطمینان لکوموتیوهای بخش خصوصی افزایش یافته است و رشد ۸ درصدی در وضعیت کیفی لکوموتیوها مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *