بازرگانی با بلاروس: راهبری برای افزایش حجم مبادلات

رایزنی برای افزایش حجم مبادلات تجاری با بلاروس


در یک جلسه مشترک بین علیرضا سیحون، رایزن بازرگانی ایران در بلاروس، و شرکت دولتی پتاس بلاروس، طرفین در خصوص فرصت‌های همکاری و افزایش حجم مبادلات به توافقاتی دست پیدا کردند. همچنین، هیأت مذاکره کننده ایرانی به دعوت شرکت بلاروسی از کارخانه فراوری کود پتاس در شهر سالیگورسک بلاروس بازدید کردند. علاوه بر این، سیحون اعلام کرد که مشکل رانندگان ترانزیت ایرانی در مرز بلاروس پس از اختلافی بین روسیه و بلاروس حل شد.

علیرضا سیحون رایزن بازرگانی ایران در بلاروس در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور اظهار کرد: با توجه به توافقات انجام شده در مسافرت معاون اول رئیس جمهوری به بلاروس و در راستای انجام گفتگوهای دیپلماتیک تجاری برای تأمین پتاس مورد نیاز کشور از بلاروس، جلسه مشترکی با شرکت دولتی پتاس بلاروس برگزار شد.

وی افزود: در این نشست طرفین در خصوص فرصت‌های جدید همکاری، استفاده بهینه از مزیت‌های لجستیکی ایران و افزایش حجم مبادلات به توافقاتی دست پیدا کردند.

سیحون گفت: همچنین به دعوت مدیرعامل شرکت بلاروسی، هیأت مذاکره کننده ایرانی از استخراج معدنی و کارخانه فراوری کود پتاس در شهر سالیگورسک بلاروس بازدید کرد.

رایزن بازرگانی ایران در بلاروس همچنین در مورد رانندگان ترانزیت ایرانی متوقف شده در مرز بلاروس هم اظهار کرد: این مساله ناشی از اختلافی بین روسیه و بلاروس بود که در نهایت مشکل حل شد.


در جلسه مشترک با شرکت دولتی بلاروس برگزار شده، فرصت‌های جدید همکاری، استفاده بهینه از مزیت‌های لجستیکی ایران و افزایش حجم مبادلات مورد توافق قرار گرفت. همچنین، هیأت مذاکره کننده ایرانی از استخراج معدنی و کارخانه فراوری کود پتاس در شهر سالیگورسک بلاروس بازدید کردند. مساله متوقف شدن رانندگان ترانزیت ایرانی در مرز بلاروس نیز در نهایت حل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *