فرصت‌های ورود ایران به باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن

دورخیز ایران برای ورودبه باشگاه تولیدکنندگان وصادرکنندگان هیدروژن


در این متن، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران، در رویداد بین‌المللی هیدروژن بیان می‌کند که استفاده از منابع هیدروکربوری نامتعارف مانند شیل‌های نفتی، گاز و هیدروژن تحولات بزرگی در دنیای انرژی جهان به همراه دارد. او اعلام می‌کند که شرکت ملی منابع هیدروکربن به‌زودی نتایج استفاده از ذخایر نامتعارف را اعلام خواهد کرد و خبر اضافه شدن حجم بزرگی از این ذخایر را نیز اعلام خواهند کرد. هدف شرکت ملی منابع هیدروکربن ساخت و ساز هیدروژن مالی و سهل‌الوصول است و ایران قصد دارد تا نخستین پایلوت فناورانه ساخت و ساز هیدروژن را ایجاد کند و در جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن وارد شود. به علاوه، خجسته‌مهر بر اهمیت کمک موسسه آموزش عالی‌ها در توسعه فناوری هیدروژن اشاره کرده و ایجاد کارگروه هیدروژن در شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران را اعلام می‌کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت منابع هیدروکربن، محسن خجسته‌مهر ظهر امروز در رویداد بین‌المللی هیدروژن با بیان اینکه استفاده از منابع هیدروکربوری نامتعارف همچون شیل‌های نفتی، گاز و هیدروژن تحولات بزرگ دنیای انرژی جهان است، گفت: شرکت ملی منابع هیدروکربن درباره استفاده از ذخایر نامتعارف از مرحله پژوهش عبور کرده و وارد مرحله پایلوت شده است و به‌زودی نتایج به‌دست‌آمده را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: به‌زودی خبر اضافه شدن حجم بزرگی از ذخایر نامتعارف هیدروکربوری کشور را اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران با اشاره به برنامه اروپا برای ساخت و ساز میلیون‌ها تن هیدروژن گفت: این قاره تنها برنامه نیمی از این ساخت و ساز را انجام داده و قرار است در آینده این ظرفیت را توسعه دهد، بنابراین برای دستیابی به بازارهای جهانی هیدروژن باید به‌صورت جدی وارد پروسه تحقیق و توسعه این ماده شویم. هدف ما ساخت و ساز هیدروژن مالی و سهل‌الوصول است.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه سبد انرژی در کشور تنوع خاصی ندارد، افزود: شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران برای ساخت و ساز و فروش خارجی هیدروژن جدی است و به‌زودی نخستین پایلوت فناورانه ساخت و ساز هیدروژن در کشور را ایجاد خواهیم کرد و ایران به جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن وارد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه موسسه آموزش عالی‌ها به‌عنوان یکی از حلقه‌های علمی کشور باید در زمینه توسعه فناوری هیدروژن کمک کنند، اظهار کرد: ابتدای امسال کارگروه هیدروژن را در شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران ایجاد کرده‌ایم.


استفاده از منابع هیدروکربوری نامتعارف تحولات بزرگی در دنیای انرژی جهان به همراه داشته است. شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران در مرحله پایلوت استفاده از ذخایر نامتعارف و در نزدیک آینده نتایج این فعالیت را اعلام خواهد کرد. اضافه شدن حجم بزرگی از این منابع در کشور نیز به زودی اعلام خواهد شد. برای دستیابی به بازارهای جهانی هیدروژن، باید در تحقیق و توسعه این ماده فعالیت کرد. هدف شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران ساخت و ساز هیدروژن مالی و سهل‌الوصول است. شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران قصد دارد نخستین پایلوت ساخت و ساز هیدروژن را ایجاد کرده و در جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن قرار بگیرد. موسسه آموزش عالی‌ها نیز باید در زمینه توسعه فناوری هیدروژن فعالیت کنند و کارگروه هیدروژن در شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *