تحولات بزرگ در حوزه مالی بانک شهر

تحولات بزرگ در حوزه مالی بانک شهر


بانک شهر در مجمع عمومی عادی سالیانه خود با حصول رضایت حداکثری سهام‌داران، اقدامات موثری را در حوزه مالی انجام داده است. این اقدامات شامل ارتقای شفافیت مالی، رویدادهای مهم در سامانه کدال، افزایش نماد بانک در بازار پایه زرد، ایجاد صندوق بازارگردانی اختصاصی سهام بانک شهر، پیگیری مستمر در مراجع مالیاتی، فروش بلوکی سهام، وصول مطالبات از سهامداران بدهکار و اجرای طرح چک‌های جدید است. همچنین، بانک با کاهش زیان انباشته، تدوین و اعمال روابط حکومتی‌های یکپارچه تصمیم‌گیری و ایجاد کمیته‌های تخصصی سازماندهی بر دارایی‌ها و بدهی‌ها، سازماندهی نقدینگی و جذب منابع، سازماندهی مدیریت مالی و سازماندهی سهام عملکرد خوبی را در بخش مالی نشان داده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی بانک شهر، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک شهر در موعد مقرر پس از یک دهه به نحو شایسته و حصول رضایت حداکثری سهام‌داران نسبت به سنوات قبل در بازخوردهای حاصله از طریق فضای مجازی و حضوری یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه مالی بوده است.

همچنین حرکت با برنامه و همدلانه کارکنان معاونت مالی بانک شهر ثمرات گوناگونی را به همراه داشته است که می‌توان به تهیه و ارائه به موقع صورت‌های مالی، بارگذاری به موقع صورت‌های مالی در سامانه کدال رأس موعد مقرر برای نخستین بار از زمان پذیرش بانک در بازار سرمایه، افزایش شفافیت مالی از طریق افشاء به موقع رویدادهای مهم در سامانه کدال و سازمان بازار سهام و اوراق بهادار (کدال) که منتج به ارتقای نماد بانک از بازار پایه نارنجی به بازار پایه زرد فرابورس شده است؛ اشاره کرد.

بانک شهر که طی ۲ سال گذشته همواره با جلب کامل اعتماد شهروندان و مشتریان شبکه بانکی، جایگاه خود را با حرکت در مسیر درست و اصولی خدمات مالی حرفه‌ای تقویت کرده است؛ در حوزه مالی توانسته اقدامات مثمر ثمر دیگری همچون: ارتقای شفافیت اطلاعات نزد نهاد مالی با اجرای دقیق دستورالعمل ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت، اخذ مجوز از نهاد مالی و راه اندازی صندوق بازارگردانی اختصاصی سهام بانک شهر، استیفای حقوق بانک از طریق پیگیری مستمر در مراجع مالیاتی، رفع ابهامات حسابرسان مستقل و بازرسان قانونی در دوران رسیدگی از طریق پاسخگویی مناسب و ارائه به موقع مدارک و مستندات، فروش بلوکی سهام در اختیار بازارگردان به میزان ۹.۲ درصد، وصول بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال مطالبات از سهامدار بدهکار بابت افزایش سرمایه‌های سنواتی، اجرای طرح چک‌های جدید بانکی با شناسه صیاد ۱۶ رقمی و رفع مشکلات و چالش‌های طرح فوق، تخصیص چاپ و توزیع چک‌های عادی بانکی و رمزدار شعب تهران به صورت روزانه و در کمتر از ۴۸ ساعت جهت جلب رضایت مشتریان و تأمین کسری نقدینگی از طریق بازار بین بانکی و بازار باز را به دست آورد.

کاهش زیان انباشته بانک، تدوین و اعمال روابط حکومتی‌های یکپارچه تصمیم گیری در سطوح عالی بانک در بخش دارایی‌ها و نقدینگی از طریق ایجاد کمیته‌های تخصصی سازماندهی بر دارایی‌ها و بدهی‌ها (ALCO) و سازماندهی نقدینگی و جذب منابع و راه اندازی سازماندهی امور مدیریت مالی سازماندهی و سهام به منظور نظارت هر چه بیشتر به منظور کمک به تصمیم گیری سازمان،شناسایی موانع و سازماندهی استراتژی رفع موانع و کمک به سودآوری؛ بخش مهمی از فعالیت‌های بانک شهر در حوزه مالی بوده که امید است روند موفقیت‌های این بانک در طی سال‌های آینده نیز ادامه یابد.


با توجه به متن فوق، بانک شهر با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، حاصل رضایت سهام‌داران و بازخورد مثبت مخاطبان را دریافت کرده است. علاوه بر این، حرکت با برنامه و همدلانه کارکنان معاونت مالی بانک، باعث افزایش شفافیت مالی و ارتقای نماد بانک شده است. تلاش‌های بانک شهر در تقویت خدمات مالی حرفه‌ای و اجرای دستورالعمل‌های شفافیت، ایجاد صندوق بازارگردانی اختصاصی سهام بانک و پیگیری در مراجع مالیاتی در جهت وصول بدهی‌های سنواتی نیز موفق بوده است. همچنین، بانک شهر با کاهش زیان انباشته، تدوین روابط حکومتی‌های یکپارچه تصمیم‌گیری و ایجاد کمیته‌های تخصصی، بهبود در بخش دارایی‌ها و نقدینگی را تجربه کرده است. با توجه به این اقدامات، امیدواریم که بانک شهر در آینده نیز موفقیت‌های خود را به ادامه برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *