مونتانا درخواست بازنگری در لغو ممنوعیت تیک تاک داشته است.

ایالت مونتانا خواستار تجدید نظر در رفع ممنوعیت تیک تاک شد


دادستان کل ایالت مونتانا اعلام کرد که این ایالت میخواهد تا ممنوعیت استفاده از تیک تاک در این ایالت که قرار بود از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ اجرا شود، بازنگری شود. قاضی منطقه ای آمریکا در مطالعات تاریخی ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ رأیی را صادر کرد که ممنوعیت استفاده از اپ چینی تیک تاک را متوقف کند و اعلام کرد که این مقررات ایالتی به بیش از یک مورد میثاق ملی تجاوز میکند و اختیارات ایالت را نقض میکند. کاربران تیک تاک از سال گذشته شکایت ثبت کرده بودند تا مقررات ممنوعیت اپ را متوقف کنند. مقررات ممنوعیت اپ تیک تاک به دلیل نگرانی ها درباره امنیت داده های کاربران ایالت مونتانا و احتمال جاسوسی چین توسط این اپ وضع شده بود. تیک تاک اعلام کرده بود که داده های کاربران آمریکایی را به حکومت چین ارسال نمیکند و از اقداماتی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران برنامه تلفن همراه استفاده میکند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، آستین کنودسن دادستان کل مونتانا اعلام کرد که این ایالت خواستار تجدیدنظر رای مذکور در دادگاه استیناف خواهد شد.

قرار بود ممنوعیت استفاده از تیک تاک در مونتانا از یکم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی اجرا شود اما دونالد مولوی قاضی منطقه ای آمریکا در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ میلادی رای اولیه ای برای متوقف کردن ممنوعیت اپ چینی صادر و اعلام کرد مقررات ایالتی مذکور در بیش از یک مورد میثاق ملی را نقض می کند و فراتر از اختیارات ایالتی است.

قاضی دادگاه قبلا اعلام کرده بود اظهارات مقدماتی پیش از دادگاه به ۱۶ ژانویه موکول می شود.

کاربران تیک تاک در این ایالت نیز سال گذشته میلادی شکایتی ثبت کردند تا مقررات ممنوعیت اپ را متوقف کنند. این مقررات به دلیل نگرانی ها درباره امنیت داده های خصوصی کاربران ایالت مونتانا و احتمال جاسوسی چین از طریق اپ وضع شده بود.

تیک تاک اعلام کرده بود داده های کاربران آمریکایی را با حکومت چین به اشتراک نگذاشته و نخواهد گذاشت. همچنین این شرکت اقدامات زیادی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران برنامه تلفن همراه در پیش گرفته است.


ایالت مونتانا قصد دارد تجدیدنظر در رای دادگاه استیناف را درخواست کند. قاضی دادگاه قبلاً اعلام کرده بود که اظهارات مقدماتی پیش از دادگاه به مطالعات تاریخی ۱۶ ژانویه موکول می‌شود. کاربران تیک تاک در این ایالت نیز تصمیم گرفته‌اند مقررات ممنوعیت اپ را رد کنند. مقررات ممنوعیت تیک تاک در ایالت مونتانا به دلیل نگرانی‌ها درباره امنیت داده‌های خصوصی کاربران و احتمال جاسوسی چین از طریق این برنامه تلفن همراه اعمال شده بود. تیک تاک اعلام کرده است که داده‌های کاربران آمریکایی را به حکومت چین اشتراک نمی‌دهد و اقداماتی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *