افزایش دریافت خسارات ناشی از اضافه بار در راه‌های کشور به نسبت ۵۰ درصد

افزایش ۵۰ درصدی دریافت خسارات ناشی از اضافه بار در راه‌های کشور

[ad_1]
افزایش خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافه بار در راه‌های کشور در ۹ ماهه سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است. به منظور کنترل و سازماندهی بهتر این تخلفات، اقداماتی نظیر استفاده از باسکول‌های سیار و ثابت، آموزش نیروهای راهداری و ترانزیت، همکاری با پلیس راه و افزایش ضمانت‌های اجرایی انجام شده است.

به گزارش دیجیاتور، حمید رضا شهرکی معاون ترانزیت این سازمان با بیان اینکه دریافت خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافه بار در راه‌های کشور با تشدید کنترل و نظارت در خصوص رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانه‌های کنترلی و یا فاقد پاسگاه پلیس راه در ۹ ماهه سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: افزایش نظارت برتخلفات اضافه بار از طریق تأمین و بهره‌برداری بهینه از باسکول‌های سیار با هزینه کمتر و اثربخشی و بازدارندگی بالاتر و همچنین همکاری و هم افزایی جهت اجرای طرح ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی و الزام صاحبان معادن به نصب باسکول و صدور سند حمل براساس مسئولیت تعیین شده جهت وزارت صمت در مقررات برنامه‌ریزی مالی تحقق یافت.

وی افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده در ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۹ هزار و ۲۷۰ تخلف اضافه بار در سطح بزرگراه‌های کشور شناسایی و برای پرداخت خسارت وارده به راه معرفی شده‌اند که اگر چه شاهد تشدید نظارت و برخورد هستیم اما براساس برآوردهای انجام شده، کافی نمی‌باشد

شهرکی خاطرنشان کرد: به منظور آموزش نیروهای راهداری و ترانزیت در خصوص نحوه استفاده از باسکول‌های ثابت و سیار، راهنمای فنی- اجرایی تجهیزات توزین محورکش توسط دفتر ایمنی و تردد سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای، تهیه و آموزش‌های لازم و کاربردی به ادارات ایمنی و تردد استانی انجام شده است تا در کنارکارکنان پلیس راه همکاری لازم را جهت کنترل و شناسایی تخلفات اضافه بار در مقاطع و محورهای هدف و مبادی بارهای با بیشترین میزان اضافه بارگیری داشته باشند.

معاون ترانزیت این سازمان تاکید کرد: سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای براساس وظایف خود در حوزه نگهداری راههای کشور راهبرد اصلی خود را بر موضوع پیشگیری قرارداده و در این ارتباط به دنبال نظام بخشی بر رعایت دقیق مقررات حمل از کلیه مراکز و مبادی ساخت و ساز و توزیع کالا و افزایش ضمانت‌های اجرایی انجام کار است.

[ad_2]
افزایش نظارت و کنترل اضافه بار در راه‌های کشور
افزایش ایمنی و کاهش خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه
بهره‌برداری بهینه از باسکول‌های سیار
مشارکت صاحبان معادن در نصب و استفاده از باسکول
صدور سند حمل براساس مسئولیت تعیین شده
شناسایی ۷۹ هزار و ۲۷۰ تخلف اضافه بار در سطح بزرگراه‌های کشور
آموزش نیروهای راهداری در استفاده از باسکول‌ها
همکاری لازم ادارات ایمنی و تردد با پلیس راه در کنترل تخلفات اضافه بار
پیشگیری و نظام بخشی در رعایت مقررات ترانزیت
افزایش ضمانت‌های اجرایی در ترانزیت کالا در مراکز ساخت و ساز و توزیع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *