بزودی، ترمینال ریمدان در مرز ایران و پاکستان افتتاح می‌شود.

احداث ترمینال ریمدان در مرز ایران و پاکستان؛ به زودی


با توجه به گفته مهدی صفری، معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه، در رابطه با بازرگانی بین ایران و پاکستان، در حال حاضر کالاها با حدود 550 کامیون ترانزیت می‌شود که این میزان قرار است به 1000 کامیون رسیده شود. همچنین ایشان اظهار کردند که گفتگوهای دیپلماتیک درباره بازرگانی با تعرفه ترجیحی و آزاد بین دو کشور در حال اجرا است و نتایج خوبی نیز به دست آمده است. در نهایت، صفری اعلام کرد که بازرگانی بین این دو کشور در 9 ماهه امسال به مبلغ 2 میلیارد و 330 میلیون ریال بوده است و فروش خارجی کالاهای ایرانی به پاکستان در حدود 1.5 میلیارد دلار ثبت شده است.

به گزارش دیجیاتور، مهدی صفری، معاون دیپلماسی مالی وزیر امر خارجه درباره روابط تجاری ایران و پاکستان گفت: تا مرداد ماه حدود ۱۰۰ کامیون بین دو کشور حمل ونقل کالا می‌کردند، ولی در حال حاضر این میزان به ۵۵۰ کامیون افزایش یافته است. برنامه ریزی شده که این میزان تا ۱۰۰۰ کامیون نیز افزایش یابد. ترمینال ریمدان به زودی در مرز ایران و پاکستان ساخته خواهد شده است.

وی درباره تعرفه‌های ترجیحی و آزاد بازرگانی بین دو کشور نیز بیان کرد: گفتگوهای دیپلماتیک درباره بازرگانی با تعرفه ترجیحی و آزاد بین دو کشور چندین سال است در حال اجراست و تقریباً به نتایج خوبی رسیده ایم.

صفری گفت: بازرگانی ایران و پاکستان در ۹ ماهه امسال ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بوده که سهم فروش خارجی کالاهای ایرانی به این کشور نزدیک ۱.۵ میلیارد دلار ثبت شده است.


روابط تجاری بین ایران و پاکستان به طور قابل توجهی بهبود یافته است. تا قبل از مرداد ماه، تعداد کامیون های حامل کالا بین دو کشور تنها حدود ۱۰۰ بود، اما در حال حاضر به ۵۵۰ افزایش یافته است و برنامه ریزی شده است که این عدد به ۱۰۰۰ کامیون برسد. همچنین، با ساخت ترمینال ریمدان در مرز ایران و پاکستان، ترانزیت کالاها تسهیل خواهد شد.

همچنین، گفتگوهای دیپلماتیک برای بازرگانی با تعرفه ترجیحی و آزاد بین دو کشور نتیجه خوبی داشته است و در حال حاضر در حال اجرا است.

در نهایت، بازرگانی بین ایران و پاکستان در ۹ ماهه امسال به ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال رسیده است، که فروش خارجی کالاهای ایرانی به این کشور نیز نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *