نگرانی جدید در آمریکا از سرقت حساب های اینستاگرام و فیس بوک
0 نظر
ایالت ها در آمریکا از شرکت متا خواسته اند تا به مسائل مربوط به کلاهبرداری در حساب های کاربری روند قابل توجهی دهد و از افزایش کارمندان برای مقابله با این مشکل هزینه بیشتری کند. به این ترتیب امکان کنترل حساب های کاربری توسط مجرمان کاهش و اطلاعات لازم برای حل مشکل به اشتراک گذاشته شود. این در حالی است که دادستان های ایالت ها به رهبری لتیتیا جیمز ادعا می کنند که کلاهبرداران از سوی متا برنده این وضعیت هستند و هزاران نیروی مرتبط با امنیت و حریم خصوصی اخراج شده اند. این مشکل در سال 2022 به اوج خود رسیده و چهار ایالت آمریکا با افزایش 250 درصدی شکایت در این زمینه مواجه شده اند.
به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، همچنین آنها از شرکت فناوری مذکور خواسته اند به روند افزایش قابل توجه کنترل حساب های کاربری به دست چنین افرادی رسیدگی کند.
دادستان های کل ایالت ها به رهبری لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک در نامه ای به مدیر حقوقی متا نوشت: کلاهبرداران برنده این کارزار هستند. این درحالی است که شرکت در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد هزاران نیروی انسانی مرتبط با امنیت و حریم خصوصی را اخراج کرده است.
طبق نامه ایالت ها، نیویورک از سال ۲۰۱۹ میلادی با افزایش هزار درصدی شکایت درباره کلاهبردارانی روبرو شده که به حساب های کاربری افراد دسترسی می یابند، پسورد را نفوذ اینترنتی می کنند و به این ترتیب می توانند پیام های خصوصی افراد را بخوانند و با جعل هویت کاربران واقعی آشنایان فرد و عموم مردم را فریب دهند.
۴ ایالت آمریکا اعم از ایلینویز، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ورمونت شاهد افزایش بیش از ۲۵۰ درصدی چنین شکایت هایی در سال گذشته میلادی بوده اند.
جیمز در بخش دیگری از بیانیه دادستان ها نوشته است: میلیون ها آمریکایی با کمک شبکه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. نفوذ اینترنتی شدن و کنترل حساب کاربری افراد توسط کلاهبرداران مانند آن است که فردی وارد خانه دیگری شود و تمام قفل ها را عوض کند.
ایالت های آمریکا از متا خواسته اند از طریق افزایش کارمندان همکاری نزدیک تر با قربانیان چنین رویدادهایی، هزینه بیشتری برای جلوگیری از کنترل حساب های کاربری توسط مجرمان انجام دهد.
سخنگوی متا در یک بیانیه ایمیلی اعلام کرد این شرکت سرمایه گذاری کلانی در بخش های فناوری و نیروی انسانی کرده تا حساب های کاربری نفوذ اینترنتی شده را شناسایی کند و توصیه هایی را برای حل مشکل با کاربران و نیروهای مجری مقررات به اشتراک می گذارد.
از جمله ایالت های امضا کننده این نامه آلاباما، آلاسکا، آریزونا، کالیفرنیا، کلورادو، دلاور، فلوریدا، جورجیا، هاوایی، آیوا، لوییزیانا، مریلند، ماساچوست و غیره هستند.
دادستان های ایالت ها از شرکت فناوری متا خواستند به افزایش کنترل حساب های کاربری توسط کلاهبرداران پاسخ دهد. شکایت ها در ایالت نیویورک افزایش یافته و شرکت متا در نوامبر ۲۰۲۲ نیروهای امنیتی را اخراج کرده است. ایالات آمریکا با افزایش چنین شکایت هایی مواجه بوده اند، از جمله ایلینویز، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ورمونت. دادستان ها همچنین از شرکت متا خواسته اند هزینه های بیشتری برای جلوگیری از کنترل حساب های کاربری توسط مجرمان صرف کند. شرکت متا نیز اقداماتی برای شناسایی حساب های کاربری نفوذ اینترنتی شده و حل مشکل با کاربران انجام می دهد.