کاهش فروش آیفون در چین

افت فروش آیفون در چین


کاهش فروش آیفون در چین، نشانه‌ای از افزایش فشارهای رقابتی از سوی رقبای داخلی برای شرکت آمریکایی است. در هفته اول سال ۲۰۲۴، فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین کاهش یافته و در عین حال برندهای اندروید نسبت به سال گذشته به رشد ثابتی دست یافته‌اند. این افت برای شرکت اپل به مقدار ۳۰ درصد نشانگر شتاب کاهش سه درصدی فروش در سال ۲۰۲۳ و گسست ۰.۴ درصدی در سهم بازار اپل است. تحلیلگران بر این باورند که دلیل اصلی این کاهش فروش فشار رقابتی از سوی رقبای چینی برای اپل است و در سال ۲۰۲۴، فشار رقابتی این کشور به احتمال زیاد بیشتر خواهد شد و محموله اپل به چین قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، این امر نیز یکی از نشانه های افزایش فشارهای رقابتی از سوی رقبای داخلی برای غول فناوری آمریکایی است.

کاهش فروش اپل، کاتالیزور اصلی افت کلی فروش گوشی‌های هوشمند در چین در هفته اول بود. در یادداشت کارگزاری جفریز آمده است که سایر برندهای اندروید در این دوره به رشد نسبتاً ثابتی نسبت به سال گذشته دست یافته اند.

طبق یادداش مذکور کاهش فروش محصول اپل با وجود تخفیف های قابل توجه چند مدل آیفون در بازارهای آنلاین چین رخ داده است. به عنوان مثال بهای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در بستر نرم‌افزاری بازرگانی آنلاین Pinduoduo در هفته نخست ۲۰۲۴ میلادی ۱۶ درصد کاهش یافته بودند.

طبق یادداشت جفریز، افت ۳۰ درصدی نشان دهنده شتاب کاهش ۳ درصدی سال به سال است که شرکت آمریکایی در تمام سال ۲۰۲۳ در سومین بازار بزرگ خود مشاهده کرد. همچنین به طور خاص، کاهش ۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ معادل کاهش ۰.۴ درصدی سهم بازار اپل است.

تحلیلگران مهم ترین دلیل کاهش فروش آیفون را فشارهای رقابتی از سوی رقبای چینی می دانند. کارشناسان معتقدند اپل در ۲۰۲۴ میلادی احتمالا با فشار رقابتی بیشتری از سوی رقبای داخلی در این کشور روبرو می شود. موسسه جفریز پیش بینی می کنند محموله اپل به چین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.


کاهش فروش اپل در چین نشانگر افت کلی فروش گوشی‌های هوشمند است. برندهای اندروید در این دوره به رشد نسبتاً ثابتی نسبت به سال گذشته دست یافته اند. کاهش فروش محصول اپل با تخفیف های قابل توجه در بازارهای آنلاین چین رخ داده است. افت ۳۰ درصدی نشان دهنده شتاب کاهش ۳ درصدی سال به سال است که اپل در سال ۲۰۲۳ در سومین بازار بزرگ خود مشاهده کرد. دلیل کاهش فروش آیفون فشارهای رقابتی از سوی رقبای چینی است. احتمالاً اپل در ۲۰۲۴ با فشار رقابتی بیشتری از سوی رقبای داخلی در چین روبرو خواهد شد. محموله اپل به چین به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *