سعی تیم‌های عملیاتی برای حفظ استحکام شبکه برق مناطق غرب و شمال غرب کشور

تلاش گروه‌های عملیاتی برای پایداری شبکه برق غرب و شمال غرب کشور


برف سنگین در مناطق غرب و شمال غرب کشور باعث برخی اختلالات محدود در چند انشعاب روستایی شده است. اما با بازگشایی راه‌ها و رفع مسدودی توسط نیروهای راهداری و تلاش بی‌وقفه گروه‌های عملیاتی تولیدی برق، این اختلالات به طور کامل برطرف خواهد شد. استان‌هایی مانند اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان نیز با برخی از این اختلالات مواجه شده‌اند. اما تیم‌های عملیاتی در شرکت‌های توزیع برق از طریق حل موارد مذکور در حال رفع آن‌ها هستند و هیچ مشکلی در خدمت‌رسانی به هموطنان وجود ندارد. در این شرایط، گروه‌های عملیاتی و مراکز عملیات و اتفاقات شهری و روستایی با امکانات لازم در حال آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت نیرو، بارش برف سنگین در مناطق غرب و شمال غرب کشور موجب برخی اختلالات محدود در چند انشعاب روستایی بوده است که با بازگشایی راه‌ها و رفع مسدودی توسط نیروهای راهداری تا دقایق و ساعات آتی، این اختلالات با تلاش بی‌وقفه گروه‌های عملیاتی تولیدی برق به طور کامل برطرف خواهد شد.

اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان از جمله استان‌هایی هستند که با برخی از این اختلالات ناشی از بارش برف سنگین در انشعاب‌های روستایی مواجه شده‌اند، از جمله ٢١٤ اشتراک روستایی در آذربایجان شرقی، ٧٠٠ اشتراک روستایی در اردبیل و ٤٠٠ اشتراک روستایی در آذربایجان غربی و ٩٠٠ اشتراک روستایی در کردستان برای ساعاتی تحت تأثیر قرار گرفتند. بر این اساس واحدها گروه‌های عملیاتی در شرکتهای توزیع برق مناطق مذکور با آمادگی کامل در حال رفع موارد هستند و خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در روند خدمت رسانی به هموطنان وجود ندارد.

این گزارش حاکی است پیرو هشدار سازمان پیش‌بینی آب و هوا در خصوص شرایط نامساعد جوی و تقویت سامانه جدید بارشی در سطح استان کردستان، ٥٨ گروه عملیاتی، ١١ مرکز عملیات و اتفاقات شهری و ٣٥ مرکز عملیات و اتفاقات روستایی مجهز در سطح استان برای رفع ناپایداری‌های احتمالی در اثر بارش برف و باران، با امکانات لازم و مورد نیاز در حالت آماده باش کامل قرار دارند.


برخی اختلالات محدود در انشعاب‌های روستایی به دلیل بارش برف سنگین در مناطق غرب و شمال غرب کشور، با تلاش گروه‌های عملیاتی تولیدی برق به طور کامل برطرف خواهد شد. استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان نیز با برخی از اختلالات ناشی از بارش برف مواجه شده‌اند. مجموعاً ٢١٤ اشتراک روستایی در آذربایجان شرقی، ٧٠٠ اشتراک روستایی در اردبیل، ٤٠٠ اشتراک روستایی در آذربایجان غربی، و ٩٠٠ اشتراک روستایی در کردستان تحت تأثیر قرار گرفتند. در حال حاضر، گروه‌های عملیاتی در شرکتهای توزیع برق مناطق مذکور در حال رفع این موارد هستند و هیچ گونه مشکلی در خدمت رسانی به مردم وجود ندارد. سازمان پیش‌بینی آب و هوا در خصوص شرایط نامساعد هوا و تقویت سامانه بارشی در استان کردستان هشدار داده است و ٥٨ گروه عملیاتی، ١١ مرکز عملیات و اتفاقات شهری، و ٣٥ مرکز عملیات و اتفاقات روستایی مجهز در سطح استان برای رفع ناپایداری‌های احتمالی در اثر بارش برف و باران آماده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *