ما به دنبال حل مسئله رفع تعهد ارزی در محصولات زراعت هستیم.

پیگیر مساله رفع تعهد ارزی در محصولات کشاورزی هستیم


در این متن، آمده است که در نشست کمیسیون زراعت و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد زراعت و احمد خانی نوذری، معاون توسعه وزیر جهاد زراعت، شرکت کرده‌اند. در این نشست، بحث‌هایی پیرامون بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی و همکاری تجاری با کشورهای اورسیا به منظور افزایش سهم بازرگانی بین‌الملل انجام شده است. از جمله اقدامات این سال، استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای تأمین برخی اقلام زراعت بوده است. همچنین، درباره حل مشکلات فروش خارجی کیوی به هند و مسائل دامپزشکی در روسیه نیز بحث شد. پیمان‌پاک بیان کرده است که وزارت جهاد زراعت سعی دارد تا با برون سپاری ارزی از محصولات زراعت، مشکلات تعهد ارزی را حل کند. از نظر وزارت جهاد زراعت، این مسئله به عنوان مانعی در توسعه محصولات زراعت محسوب می‌شود و آن‌ها قصد دارند با نرخ مجذوب‌تر، کار را جلو ببرند. همچنین، در پایان ذکر شده است که فعالیت تجاری به شکل تهاتر در تعدادی از محصولات زراعت غیر از کالاهای اساسی، افزایش یافته است و در صورت افزایش ظرفیت فعالیت تهاتری، همکاری بیشتری بین وزارت جهاد زراعت و نهاد مالی برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نشست کمیسیون زراعت و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران با حضور علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد زراعت و احمد خانی نوذری، معاون توسعه وزیر جهاد زراعت در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهاد زراعت گفت: تلاش شد تا بازرگانی بین‌الملل سازماندهی شده و همراه با صرفه‌جویی ارزی باشد تا ساخت و ساز آسیب نبیند. با همکاری بیشتر تجاری با کشورهای اورسیا در حوزه کالاهای اساسی سهم بازرگانی بین‌الملل را از این کشورها افزایش یافت.

وی افزود: استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای برخی اقلام زراعت از دیگر اقدامات امسال بود. به عنوان مثال در سال جاری با بحران کنجاله سویا مواجه بودیم که بخشی از هند وارد شد و امروز مشکل رفع گردید.

وی ادامه داد: پیگیری حل مشکلات فروش خارجی کیوی به هند و مسائل دامپزشکی در روسیه که مساله جدی بود سعی شد با تعامل نزدیک حل شود.

پیمان پاک با اشاره به تعهد ارزی گفت: وزارت جهاد زراعت در مساله تعهد ارزی اختیاری ندارد و قانونی است که مصوب پارلمان است اما پیگیر هستیم برون سپاری ارزی از محصولات زراعت برداشته شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص بارها با نهاد مالی توضیح داده شده که این امر مانعی بر سر راه توسعه محصولات زراعت شده است. وزارت جهاد زراعت سعی دارد با نرخ مجذوب‌تر کار را جلو ببرد.

قائم مقام وزیر جهاد زراعت در پایان گفت: فعالیت تجاری به شکل تهاتر را در تعداد محصولات زراعت که جز کالاهای اساسی نیست، افزایش داده ایم. علاوه بر اینکه رئیس نهاد مالی قول داده است در صورت افزایش ظرفیت فعالیت تهاتری جدید همکاری خواهند داشت.


با همکاری تجاری با کشورهای اورسیا، سهم بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی از این کشورها افزایش یافت.
استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای برخی اقلام زراعت اقدامی امسال بود.
پیگیری حل مشکلات فروش خارجی کیوی به هند و مسائل دامپزشکی در روسیه با تعامل نزدیک حل شد.
وزارت جهاد زراعت در مساله تعهد ارزی اختیاری ندارد و قانونی است که مصوب پارلمان است.
این امر مانعی بر سر راه توسعه محصولات زراعت شده است، اما وزارت جهاد زراعت سعی دارد با نرخ مجذوب‌تر کار را جلو ببرد.
فعالیت تجاری به شکل تهاتر در تعداد محصولات زراعت افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *