افزایش ۷۳ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در روزهای برفی

افزایش ۷۳ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در روز برفی


با توجه به تنزل دما و وقوع بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور، مصرف منابع انرژی در سه بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده کشور با کاهش قابل توجهی روبرو شده است. در ۲۴ ساعت گذشته، مصرف منابع انرژی در بخش خانگی ۵۳۴ میلیون متر مکعب، در بخش صنایع عمده ۱۰۶ میلیون متر مکعب و در نیروگاه‌ها نیز ۱۰۶ میلیون متر مکعب بوده است. همچنین، تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در این روز نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳ درصد افزایش یافته است و ۲۸ درصد افزایش نیز در گازرسانی به صنایع عمده برجسته است. استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور بوده و هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر کم‌مصرف‌ترین مشترکان منابع انرژی به حساب می‌آیند. مدیر شرکت ملی گاز ایران تأکید کرده است که صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی بسیار ضروری است و از همه هم‌وطنان خواسته شده تا با رعایت نکات ساده مانند استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و سازماندهی مصرف انرژی، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.

به گزارش دیجیاتور، سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف منابع انرژی کشور، گفت: مصرف منابع انرژی در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه، ۲۲ دی‌ماه) و با کاهش قبل توجه دما در بیشتر نقاط کشور و بارش برف و باران، در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ۵۳۴ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۱۰۶ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۱۰۶ میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در این روز نسبت به مدت مشابه پارسال (۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱)، تصریح کرد: گازرسانی به صنایع عمده نیز ۲۸ درصد افزایش یافته است البته باید به تعطیلی روز جمعه هم در این موضوع توجه کرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی منابع انرژی از سوی همه مشترکان، گفت: تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند و هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین مشترکان منابع انرژی ثبت شدند.

عقلی در پایان، شرط عبوری آرام از زمستان پیش رو را سازماندهی مصرف گاز در همه بخش‌ها اعلام و اظهار کرد: از همه هم‌وطنان می‌خواهیم با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل، تنظیم دمای وسایل گرمایشی و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در بخش‌های تجاری، زراعت و صنعتی و سازماندهی مصرف انرژی، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.


مصرف منابع انرژی در ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ۵۳۴ میلیون مترمکعب بود. صنایع عمده ۱۰۶ میلیون مترمکعب منابع انرژی مصرف کرد. نیروگاه‌ها نیز ۱۰۶ میلیون مترمکعب منابع انرژی مصرف کردند.

تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در این روز نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳ درصد افزایش یافته است. گازرسانی به صنایع عمده نیز ۲۸ درصد افزایش یافته است.

پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در ۲۴ ساعت گذشته تهران، خراسان رضوی و اصفهان بودند. کم‌مصرف‌ترین مشترکان منابع انرژی در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر ثبت شدند.

سازماندهی مصرف گاز در همه بخش‌ها برای عبور آرام از زمستان پیش رو ضرورت دارد. با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی می‌توان به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *