بازسازی و استقرار ۱۶ چاه منابع هیدروکربن

احیا و عملیاتی شدن ۱۶ حلقه‌چاه نفتی


در متن آمده است که به دلیل محدودیت‌ها و روابط حکومتی‌های اخیر، ساخت و ساز در تعداد زیادی از میدان‌های نفتی کاهش یافته و این موضوع منجر به ایجاد رسوب آسفالت در چاه‌های میدان‌های نفتی شده است. برای حل این مشکل، ۱۶ حلقه چاه با دبی ۲۳ هزار بشکه در روز، با انجام ۷۲ عملیات، به مدار ساخت و ساز بازگشت داده شده است. همچنین، با تغییر روابط حکومتی نفتی به ساخت و ساز حداکثری در حکومت سیزدهم، کارشناسان فناوری طراحی ساخت و ساز اقدامات فنی را برای حل مشکلات چاه‌های میدان رگ‌سفید -۱ در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شرکت بهره‌برداری منابع هیدروکربن و گاز آغاجاری، کوروش محمدی بیان کرد: به‌دلیل وجود شماری از محدودیت‌ها و روابط حکومتی‌ها در سال‌های اخیر، ساخت و ساز در تعداد زیادی از میدان‌های نفتی کاهش یافت و این موضوع به ایجاد رسوب آسفالت در ستون چاه‌های تعدادی از میدان‌های نفتی منجر شد.

وی افزود: ۱۶ حلقه‌چاه با دبی ۲۳ هزار بشکه در روز، با انجام ۷۲ عملیات از طریق دستگاه لوله‌مغزی سیار، به‌مقدار ۴۳۰ نفر روز روی ۲۹ حلقه‌چاه به مدار ساخت و ساز بازگشت.

رئیس فناوری طراحی ساخت و ساز شرکت منابع هیدروکربن و گاز آغاجاری با اشاره به تغییر روابط حکومتی نفتی از کاهش تکلیفی به ساخت و ساز حداکثری در حکومت سیزدهم، گفت: رسیدن سقف ساخت و ساز به زمان پیش از محدودیت‌های بین‌المللی از اهداف اصلی حکومت سیزدهم تعریف شد و در همین زمینه کارشناسان فناوری طراحی ساخت و ساز با هماهنگی سازماندهی امور فنی شرکت ملی مناطق منابع هیدروکربن‌خیز جنوب، اقدام‌های فنی را روی چاه‌هایی که به علت بسته بودن در میدان رگ‌سفید -۱ دچار مشکلاتی شده بودند در دستور کار قرار دادند.


ساخت و ساز در میدان‌های نفتی کاهش یافت. رسوب آسفالت در ستون چاه‌های تعدادی از میدان‌های نفتی ایجاد شد. ۱۶ حلقه‌چاه با دبی ۲۳ هزار بشکه در روز، با انجام ۷۲ عملیات، به‌مقدار ۴۳۰ نفر روز روی ۲۹ حلقه‌چاه به مدار ساخت و ساز بازگشت. سقف ساخت و ساز به زمان پیش از محدودیت‌های بین‌المللی رسید. اقدام‌های فنی در میدان رگ‌سفید -۱ انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *