بیا نفس بکشیم: پناهنده شدن ورزشکاران در هاوایی

پناهنده شدن ورزشکاران به هاوایی/ به فیلم‎‌ها فرصت نفس کشیدن بدهیم


بهمن گودرزی، کارگردان اثر سینمایی سینمایی “هاوایی” که از چهارشنبه ۱۳ دی در سینماها اکران می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور اعلام کرد که بر اساس تصمیم گرفته شورای صنفی نمایش، اثر سینمایی از چهارشنبه ۱۳ دی، اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند. این اثر سینمایی در قالب یک درام اجتماعی کمدی ساخته شده و درباره خروج و پناهندگی ورزشکاران در کشورهای دیگر است. ۹۰ درصد از اثر سینمایی در هنگ‌کنگ و ۱۰ درصد آن در ایران فیلمبرداری شده است. بازیگران ایرانی و هنگ‌کنگی در این اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. گودرزی همچنین درباره شرایط اکران اثر سینمایی‌ها و ضرورت وجود ساز و کاری متناسب با آن توضیحاتی داد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که اثر سینمایی‌ها می‌توانند به صورت آنلاین و پخش ویدیویی نیز اکران شوند تا ادامه درآمدزایی خود را داشته باشند. اثر سینمایی سینمایی “هاوایی” به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته از چهارشنبه ۱۳ دی ماه در سینماها اکران عمومی می‌شود.

بهمن گودرزی کارگردان اثر سینمایی سینمایی «هاوایی» که از چهارشنبه ۱۳ دی در سینماها اکران می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور در این باره بیان کرد: بر مبنای جلسه روز یکشنبه شورای صنفی نمایش، اثر سینمایی «هاوایی» از چهارشنبه ۱۳ دی ماه، اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند. این اثر سینمایی به سرگروهی پردیس کوروش و با پخش هدایت اثر سینمایی به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر کمدی بودن این اثر سینمایی سینمایی درباره روایت خیالی آن توضیح داد: روایت خیالی این اثر سینمایی در قالب یک درام اجتماعی در بستر کمدی روایت می‌شود. در واقع «هاوایی» درباره خروج و پناهنده شدن ورزشکاران (در کشورهای دیگر) است که تاکنون درباره آن فیلمی ساخته نشده است. فیلمنامه این اثر درباره همان مدینه فاضله‌ای است که عده‌ای از ورزشکاران نسبت به فعالیت در خارج از ایران دارند. البته بعضا شاهد هستیم که پس از رفتنشان اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

این کارگردان هنر هفتم ادامه داد: ۹۰ درصد اثر سینمایی در هنگ‌کنگ فیلمبرداری شده و ۱۰ درصد آن در ایران. امین حیایی، امیر جعفری، امیر حسین رستمی، ریحانه پارسا و … بازیگران ایرانی اثر در کنار بازیگرانی از کشور هنگ‌کنگ هستند که در این اثر سینمایی به ایفای نقش پرداختند.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه زمان زیادی در انتظار فرا رسیدن اکران عمومی اثر سینمایی «هاوایی» بوده است، درباره شرایط این روزهای سینمای ایران عنوان کرد: باید ساز و کاری برای مدت اکران همه اثر سینمایی‌ها و زمان پایان اکرانشان وجود داشته باشد تا به این صورت همه آثار بتوانند نفس بکشند. اگر قرار بر این باشد که فیلمی یک سال روی پرده بماند، تکلیف بقیه اثر سینمایی‌ها چیست و آنها چه کاری باید انجام دهند؟

وی یادآور شد: به هر حال در کنار اکران فیزیکی در سینماها، ما گزینه‌های دیگری چون اکران آنلاین و پخش ویدیویی هم داریم. بنابراین از مقطعی به بعد اثر سینمایی‌های روی پرده می‌توانند به آن سمت کوچ کنند و ادامه درآمدزایی خود را در آن سو پی بگیرند. ماندن طولانی مدت اثر سینمایی‌ها روی پرده سینماها، جای بقیه آثار را گرفته و فرصت نفس کشیدن به اثر سینمایی‌های دیگر نمی‌دهد. باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

اثر سینمایی سینمایی «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته به سرگروهی پردیس کورش و با پخش هدایت اثر سینمایی از چهارشنبه ۱۳ دی ماه اکران عمومی خود را آغاز می‌کند.


اثر سینمایی سینمایی «هاوایی» از چهارشنبه ۱۳ دی ماه، اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند. این اثر سینمایی درباره خروج و پناهنده شدن ورزشکاران است که تاکنون درباره آن فیلمی ساخته نشده است. فیلمنامه این اثر درباره مدینه فاضله‌ای است که عده‌ای از ورزشکاران نسبت به فعالیت در خارج از ایران دارند. ۹۰ درصد اثر سینمایی در هنگ‌کنگ فیلمبرداری شده و ۱۰ درصد آن در ایران. بازیگران ایرانی اثر در کنار بازیگرانی از کشور هنگ‌کنگ حضور دارند. بهمن گودرزی کارگردان اثر سینمایی به شرایط سینمای ایران اشاره کرد و بیان کرد که باید ساز و کاری برای مدت اکران همه اثر سینمایی‌ها و زمان پایان اکرانشان وجود داشته باشد تا به این صورت همه آثار بتوانند نفس بکشند. اکران آنلاین و پخش ویدیویی نیز گزینه‌های دیگری هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد. ماندن طولانی مدت اثر سینمایی‌ها روی پرده سینماها، جای بقیه آثار را گرفته و فرصت نفس کشیدن به اثر سینمایی‌های دیگر را نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *