بررسی تداوم حضور دو شرکت بزرگ خودروسازی در بازار سهام/ اصلاح فوری ساختار

بررسی ادامه حضور ۲ خودروساز بزرگ در بورس/ اصلاح فوری ساختار


در جلسه شورای عالی بازار سهام، پس از ارائه گزارش وضعیت بازار، جزئیات پذیره‌نویسی شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین پذیره‌نویسی از محل صرف سهام در بازار فرابورس به اعضای شورا گزارش شد. همچنین موضوع گزارش وضعیت و عملکرد شرکت‌های خودروساز بزرگ در بازار اصلی بازار سهام تهران مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات اصلاحی برای برون رفت از مشکلات و چالش‌های موجود در این تولیدی تاکید شد. در ادامه جلسه، موارد دیگری مانند تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اصلاح ساختار مالکیتی، واگذاری سهام تودلی، خروج از تامین مالی‌های غیرمرتبط و افزایش بهره‌وری و سازماندهی هزینه‌ها نیز بررسی شد. همچنین در جلسه، اقدامات انجام شده برای تسریع در برگزاری مجامع شرکت‌های تامین مالی استانی مورد بحث قرار گرفت که امیدواریم در نیمه دوم بهمن ماه بتوانیم شاهد برگزاری این مجامع باشیم.

به گزارش دیجیاتور، رئیس سازمان بازار سهام و اوراق بهادار در تشریح برخی از دستورات جلسه سه‌شنبه گذشته شورای عالی بازار سهام، اظهار داشت: پس از ارائه گزارش وضعیت بازار، جزئیات پذیره‌نویسی موفق شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین پذیره‌نویسی از محل صرف سهام در بازار فرابورس به اعضای شورا گزارش شد.

عشقی، همچنین عنوان کرد: یکی دیگر از دستورات مهم جلسه شورا، موضوع گزارش وضعیت و عملکرد شرکت‌های خودروساز بزرگ در بازار اصلی بازار سهام تهران بود که شرکت بازار سهام نیز گزارش کارشناسی خود در این خصوص را ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود در این تولیدی که بعضاً مزمن شده است، اعضای شورا متفقاً بر انجام یکسری اقدامات اصلاحی عاجل برای برون رفت از این وضعیت تاکید و مقرر شد در جلسات آتی شورای عالی بازار سهام، با وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی مباحث کارشناسی تکمیلی مطرح و تصمیم مربوطه اتخاذ شود که مسلماً نیازمند همراهی و انجام برخی از اقدامات از سوی وزارت متبوع است.

رئیس سازمان بازار سهام و اوراق بهادار در ادامه تاکید کرد: در کنار موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اصلاح ساختار مالکیتی این دو خودروساز و بازنگری در نظام تصدی‌گری حکومت در آنها، لزوم واگذاری سهام تودلی، خروج از تامین مالی‌های غیرمرتبط و همچنین افزایش بهره‌وری و سازماندهی هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی بازار سهام بود.

وی همچنین تصریح کرد: در ادامه جلسه، ضمن تاکید همه اعضا بر اهمیت موضوع سهام عدالت، اقدامات انجام شده به منظور تسریع در برگزاری مجامع شرکت‌های تامین مالی استانی با پیشتازی دو استان زنجان و خراسان شمالی بر اساس مصوبه قبلی شورا برای اعضا تشریح شد که امید می‌رود مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم بهمن ماه شاهد برگزاری این دو مجمع باشیم.


– تشریح برخی از دستورات جلسه شورای عالی بازار سهام
– ارائه گزارش وضعیت بازار
– جزئیات پذیره‌نویسی موفق شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس
– بزرگترین پذیره‌نویسی از محل صرف سهام
– گزارش شمری از جلسه شورای عالی بازار سهام
– عملکرد شرکت‌های خودروساز در بازار اصلی بازار سهام تهران
– مشکلات و چالش‌های موجود در تولیدی خودروسازی
– اقدامات اصلاحی عاجل برای برون رفت از وضعیت مزمن
– مشارکت و اقدامات وزیر تولیدی در این موضوع
– تجدید ارزیابی دارایی‌ها
– اصلاح ساختار مالکیتی و نظام تصدی‌گری حکومت
– واگذاری سهام تودلی
– خروج از تامین مالی‌های غیرمرتبط
– افزایش بهره‌وری و سازماندهی هزینه‌ها
– اهمیت موضوع سهام عدالت
– تسریع در برگزاری مجامع شرکت‌های تامین مالی استانی
– تشریح برنامه‌ریزی برای برگزاری مجامع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *