رونمایی از یک اثر ادبی سینمایی با حضور سعید عقیقی

رونمایی از یک کتاب سینمایی با حضور سعید عقیقی


در روز دوشنبه ۱۱ دی مجموعه مقالات سینمایی “یک دریچه، یک چراغ” اثر امیرحسین سیادت در محل خانه هنر هفتم رونمایی خواهد شد. در این مراسم، علاوه بر نویسنده اثر ادبی، سعید عقیقی و حسین عیدی‌زاده نیز حضور خواهند داشت و درباره این اثر ادبی صحبت خواهند کرد. این سلسله نشست‌ها توسط کمیته فرهنگی انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران برگزار می‌شود. اثر ادبی “یک دریچه، یک چراغ” شامل مقالاتی است که به بررسی بیست و هشت اثر سینمایی و اثر سینمایی در بخش‌های سینمای جهان و سینمای ایران می‌پردازد. این مقالات نویسنده را در بررسی سینمای آمریکا، ژاپن، اروپای شرقی و غربی، ترکیه و سایر کشورها قرار داده است و همچنین آثار فیلمسازان ایرانی را نیز تحلیل کرده است. تأثیر ادبی و خصوصاً اشعار شاملو در انتخاب عناوین فصول و بخشی از محتوای مقالات این اثر ادبی قابل توجه است. عنوان اثر ادبی نیز برگرفته از شعری از فروغ فرخزاد است که نشان از تعلق نویسنده به نوشتار خلاقانه معاصر ایران دارد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران، اثر ادبی «یک دریچه، یک چراغ» شامل مجموعه مقالات سینمایی امیرحسین سیادت روز دوشنبه ۱۱ دی ساعت ۱۷ در محل خانه هنر هفتم رونمایی می‌شود.

در این مراسم رونمایی، علاوه بر نویسنده اثر ادبی، سعید عقیقی و حسین عیدی‌زاده حضور خواهند داشت و درباره این اثر ادبی صحبت خواهند کرد.

کمیته فرهنگی انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران برگزارکننده این سلسله نشست‌ها است.

اثر ادبی «یک دریچه، یک چراِغ» شامل مجموعه مقالات امیرحسین سیادت منتقد اثر سینمایی در باب هنر هفتم است.

سیادت در این اثر ادبی در ۲ بخش سینمای جهان و سینمای ایران به بررسی بیست و هشت اثر سینمایی و اثر سینمایی پرداخته است. نویسنده در این مجموعه مقالات به سینمای آمریکا، ژاپن، اروپای شرقی و غربی، ترکیه و … نگاه کرده و آثار فیلمسازان ایرانی را نیز تحلیل کرده است. وام‌گیری نویسنده از آثار ادبی و خصوصاً اشعار شاملو در انتخاب عناوین فصول و بعضاً محتوای مقالات درخور توجه است. ضمن اینکه عنوان اثر ادبی نیز برگرفته از شعری از فروغ فرخزاد است که نشان از تعلق خاطر نویسنده به نوشتار خلاقانه معاصر ایران دارد.


اثر ادبی “یک دریچه، یک چراغ”، مجموعه مقالات سینمایی امیرحسین سیادت است.
رونمایی از این اثر ادبی در محل خانه هنر هفتم برگزار می‌شود.
علاوه بر نویسنده، سعید عقیقی و حسین عیدی‌زاده نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.
کنایه‌گونه عنوان اثر ادبی به شعری از فروغ فرخزاد است.
نوشتار خلاقانه معاصر ایران نیز تأثیر زیادی بر محتوای مقالات این اثر ادبی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *