مجمع سالانه شرکت پتروشیمی پردیس در نظر گرفته شده است

مجمع شرکت پتروشیمی پردیس برگزار شد

0 نظر


در متن ذکر شده است که شرکت پتروشیمی پردیس در سال مالی ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار تن اوره ساخت و ساز کرده است که نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است، علت این کاهش قطع ۹۷ روزه گاز ورودی به شرکت است. در این سال ۷۰۴ هزار تن اوره به بخش زراعت داخلی اختصاص یافت و ۲,۲۹۱,۹۵۱ تن فروش خارجی صورت گرفته است. همچنین، فروش صادراتی آمونیاک و اوره نیز رشد داشته است. برخی از چالش‌های موجود برای شرکت پتروشیمی پردیس عبارتند از تأثیر قیمت جهانی، محدودیت و قطعی گاز ورودی در زمستان، افزایش قیمت گاز خوراک و گاز سوخت، محدودیت ذخیره سازی و عدم ایفای تعهدات وزارت جهاد زراعت به شرکت. همچنین، شرکت با هزینه‌ای در حدود ۴۱۲،۸۰۰ میلیارد ریال سود کسب کرده است که بخشی از آن به صورت خالص به عنوان سود سهام تقسیم می‌شود و بخشی به حساب سود انباشته نقل می‌شود. همچنین، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان جهت ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت اختصاص یافته است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی پتروشیمی پردیس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با ارائه گزارش فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در سال مالی ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار تن اوره در پتروشیمی پردیس ساخت و ساز شده است که نسبت به سال مالی ماقبل با ۲ درصد کاهش مواجه شده‌ایم و دلیل آن نیز قطعی ۹۷ روزه گاز ورودی به شرکت است.

دکتر سیدمحمدرضا میری لواسانی افزود: این میزان قطعی گاز، ۱۷ روز بیشتر از سال مالی ۱۴۰۱ است، در بخش ساخت و ساز آمونیاک نیز به همین دلیل کاهش دو درصدی میزان ساخت و ساز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ما ۷۰۴ هزار تن اوره به بخش زراعت داخلی اختصاص داده‌ایم و ۲,۲۹۱,۹۵۱ تن فروش خارجی داشته‌ایم، این در حالی است که در سال مالی ۱۴۰۱، پردیس ۱,۰۴۸,۹۴۲ تن فروش داخلی و ۲,۱۱۸,۹۸۰ تن فروش صادراتی اوره داشته است، یعنی به عبارتی ما افزایش ۸ درصدی فروش خارجی را تجربه کرده‌ایم.

وی گفت: همچنین فروش صادراتی آمونیاک نیز ۸ درصد رشد داشته و از ۲۵۲ هزار تن در سال مالی ۱۴۰۱ به بیش از ۲۷۱ هزار تن در سال مالی ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: در دوره تابستان ما سعی کردیم با گرفتن راندمان تا ۱۰۴ درصد، بخشی از کاهش ساخت و ساز را جبران کنیم ولی متأسفانه با وجود اینکه از ۱۰ اردیبهشت تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ بدون توقف با راندمان بالای ۱۰۲ درصد فعالیت کرده‌ایم ولی نتوانستیم کاهش ساخت و ساز ناشی از قطعی گاز زمستانه را جبران کنیم.

دکتر میری لواسانی بیان کرد: با حمایت سهامدار اصلی شرکت، در دو ماه و نیم تابستان امسال، تناژ محصول کمتری به بخش حمایتی داخلی اختصاص یافت و به همین دلیل حکومت پذیرفت که بدهی سنوات سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ که ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌باشد را در سامانه حکومت به ثبت برساند.

وی در خصوص دلایل عدم تحقق برنامه‌ریزی مالی پیش بینی شده شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال مالی ۱۴۰۲ قیمت اوره در بازار جهانی با کاهش ۳۷.۸ درصدی مواجه شد و آمونیاک نیز ۴۰ درصد کاهش قیمت داشت، افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز سوخت و افزایش نرخ گاز خوراک از دیگر دلایل عدم تحقق برنامه‌ریزی مالی پیش بینی شده سال مالی بود، با این وجود نرخ تسعیر ارز در شش ماهه دوم سال مالی یک مقدار به صورت‌های ریالی ما کمک کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس چالش‌های عمده پیش روی شپدیس را تأثیر پذیری بسیار بالا از قیمت جهانی، محدودیت و قطع بخشی از گاز ورودی در فصل زمستان، افزایش نرخ گاز خوراک از ۵۰.۰۰۰ به ۷۰.۰۰۰ ریال، افزایش نرخ گاز سوخت از ۲۰.۰۰۰ به ۴۰.۰۰۰ ریال، محدودیت ۲۰ روزه ذخیره سازی اوره و عدم ایفای تعهدات وزارت جهاد زراعت به شرکت عنوان نمود و اذعان کرد: راه اندازی سامانه یکپارچه بازرگانی برای اولین بار در ایران، تأسیس شرکت اکتشاف و ساخت و ساز پارسیان جهت فعالیت در حوزه بالادستی منابع هیدروکربن و گاز، موافقت با ساخت انبار ۳۰ هزار تنی در مجتمع و کاهش تخصیص به شرکت خدمات حمایتی زراعت از جمله راهکارهای مدیریتی برای کاهش چالش‌های شرکت پتروشیمی پردیس است.

دکتر میری لواسانی گفت: در سال مالی گذشته پتروشیمی پردیس چهل میلیارد تومان به صورت قدرالسهم شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی در جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود هزینه کرده است.

در پایان مجمع صورت‌های مالی شرکت و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت و مقرر شد از سود قابل تقسیم (۴۱۲،۸۰۰ میلیارد ریال)، مبلغ ۱۶۵،۰۰۰ میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۲۷،۵۰۰ ریال) به صورت خالص به عنوان سود سهام با رعایت مفاد اصلاحیه مقررات بازرگانی بین سهامداران تقسیم و باقی‌مانده به حساب سود انباشته نقل به سال مالی بعد منظور شد.

همچنین مؤسسه حسابرسی و خدمات مالی حافظ گام به عنوان بازرس قانونی اصلی و حسابرس مستقل و مؤسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی‌البدل شرکت و مطبوعات‌های دنیای دانش مالی و ایران به عنوان مطبوعات‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

با تصویب مجمع عمومی پتروشیمی پردیس مبلغ ۷۵ میلیارد تومان جهت ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت و انجام امور عام المنفعه اختصاص یافت.


با ارائه گزارش فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت پتروشیمی پردیس در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۲، مدیرعامل شرکت اعلام کرد که ساخت و ساز اوره در پتروشیمی پردیس در سال مالی ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل با ۲ درصد کاهش مواجه شده است به علت قطعی ۹۷ روزه گاز ورودی به شرکت. همچنین ساخت و ساز آمونیاک نیز به همین دلیل دو درصدی کاهش داشته است. در عین حال، در سال ۱۴۰۲، مقداری اوره به بخش زراعت داخلی اختصاص داده شده و صادراتی نیز داشته‌ایم. فروش خارجی اوره و آمونیاک نیز در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است. به همین ترتیب، برای جبران کاهش ساخت و ساز ناشی از قطعی گاز زمستانه تلاش‌هایی صورت گرفته است. در سال گذشته نیز پتروشیمی پردیس بدهی سنوات خود را به ثبت رسانده است. همچنین قیمت اوره و آمونیاک در سال مالی ۱۴۰۲ کاهش یافته و نرخ گاز سوخت و خوراک افزایش یافته است. همچنین سازماندهی شرکت در راستای کاهش چالش‌ها اقداماتی انجام داده است مانند ایجاد سامانه یکپارچه بازرگانی، تأسیس شرکت اکتشاف و ساخت و ساز پارسیان و ساخت انبار جدید. در پایان، از سود شرکت یک مبلغی به عنوان سود سهام تقسیم شد و مقداری برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت اختصاص یافت. همچنین مؤسسه حسابرسی و خدمات مالی حافظ گام و مؤسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرسان شرکت تعیین شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *