بازرگانی بین‌الملل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی از روسیه به فارسی بازنویسی می‌شود: بازرگانی بین‌الملل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی از روسیه.

واردات ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی از روسیه


به تازگی در بندر امیرآباد، برای اولین بار تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی از طریق ریل انجام شد. این حرکت به دنبال همکاری بین ادارات کل راه آهن شمال، گمرک امیرآباد و شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی غلات در کارگروه حمل ریلی بندر انجام شد. این محموله ذرت دامی از روسیه وارد شده بود و توسط واگن‌های ۵۵ تنی به بندر خشک پیشگامان یزد حمل شد. این تلاش‌ها هدایت به توسعه حمل ریلی در این بندر داشته و به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌ها محیطی و تلفات و سوانح بزرگراه‌ای منجر خواهد شد. همچنین، مدیرکل بندر اعلام کرده است که در آینده نزدیک، تفاهم نامه همکاری با بندر خشک پیشگامان یزد برای ترانزیت، فروش خارجی و بازرگانی بین‌الملل کالا منعقد خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور، محمدعلی موسی پور مدیرکل بندر امیرآباد با بیان اینکه تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندر امیرآباد انجام شد، گفت: حاصل تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با ادارات کل راه آهن شمال، گمرک امیرآباد و شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی غلات در کارگروه حمل ریلی بندر امیرآباد، نخستین حمل یکسره غلات در این بندر از طریق ترانزیت ریلی صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه این محموله ۳ هزار و ۸۰۰ تنی ذرت دامی از کشور روسیه وارد شده است، اظهار کرد: حمل یکسره این محموله توسط واگن‌های ۵۵ تنی از بندر امیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد انجام شد.

موسی پور یکی از اهداف مهم بندر امیرآباد را توسعه حمل ریلی عنوان کرد: در این راستا از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی‌مابین بندر امیرآباد و بندر خشک پیشگامان یزد در زمینه ترانزیت، فروش خارجی و بازرگانی بین‌الملل کالا در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل بندر امیرآباد حفظ کیفیت کالا به دلیل حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل، کاهش آلاینده‌ها محیطی و کاهش تلفات و سوانح بزرگراه‌ای را از جمله مهمترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.

وی صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ارتقا بهره‌وری حمل ریلی در عملیات بندری را از دیگر مزیت‌های حمل مستقیم کالا از کشتی به قطار عنوان کرد.


تخلیه کشتی حامل ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندر امیرآباد انجام شد. حمل یکسره این محموله توسط واگن‌های ۵۵ تنی از بندر امیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد انجام شد. توسعه حمل ریلی یکی از اهداف مهم بندر امیرآباد است و در آینده نزدیک، تفاهم نامه همکاری بین این بنادر در زمینه ترانزیت، فروش خارجی و بازرگانی بین‌الملل کالا امضا خواهد شد. حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل، کاهش آلاینده‌ها محیطی و کاهش تلفات و سوانح بزرگراه‌ای را از مزایای حمل مستقیم غلات برشمرد. صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ارتقا بهره‌وری حمل ریلی در عملیات بندری نیز از دیگر مزیت‌های این روش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *