دیدگاه زاویه دولان، رییس هیات داوران بخش، در جشنواره مورد توجه قرار گرفت

زاویه دولان رییس هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن شد


دولان فیلمساز کانادایی که پیش از این برنده جوایز مهمی شد، به عنوان رییس هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره اثر سینمایی کن 2024 انتخاب شد. او اعلام کرد که بتواند بر روی اساس‌های آثار خلاقانه اثر سینمایی تمرکز کند و روایت خیالی‌هایی صادقانه را شنود کند. دولان همچنین اثر سینمایی‌هایی همچون “من مادرم را کشتم”، “تپش قلب”، و “مامان” را کارگردانی کرده است و تجربیات گوناگونی در دنیای اثر سینمایی دارد. او قبلاً عضو هیات داوران شصت و هشتمین جشنواره کن بود که ریاست آن برادران کوئن بودند و در حال حاضر به عنوان رییس هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره اثر سینمایی کن 2024 فعالیت می‌کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، زاویه دولان فیلمساز کانادایی که با اثر سینمایی «مامان» در سال ۲۰۱۴ جایزه هیات داوران کن را دریافت کرد، ریاست هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره اثر سینمایی کن ۲۰۲۴ را بر عهده گرفت.

او در بیانیه‌ای گفت: متواضع و خوشحالم که به عنوان رییس هیات داوران بخش نوعی نگاه به کن بازمی‌گردم. حتی بیشتر از اینکه خودم اثر سینمایی بسازم، کشف آثار فیلمسازان با استعداد همیشه در قلب سفرهای شخصی و حرفه‌ای من جای داشته است. این فرصتی است مغتنم تا با اعضای هیات داوران بر جنبه اساسی آثار خلاقانه اثر سینمایی تمرکز کنم؛ روایت خیالی‌هایی که صادقانه گفته می‌شود.

دولان در ۱۹ سالگی اولین اثر سینمایی بلند خود با عنوان «من مادرم را کشتم» را نوشت و کارگردانی، تهیه کنندگی و بازی در آن را نیز انجام داد. دومین اثر سینمایی او «تپش قلب» در ۲۱ سالگی در بخش نوعی نگاه کن به نمایش درآمد و پس از آن «لارنس به هر حال» ۲ سال بعد در همین بخش دیده شد و بازیگر آن سوزان کلمنت جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد.

او در ادامه اثر سینمایی‌های «تام در مزرعه» و «مامان» را کارگردانی کرد که اولین حضور او در بخش رقابتی جشنواره کن را رقم زد. وی یکی از اعضای هیات داوران شصت و هشتمین جشنواره کن بود که ریاست آن را برادران کوئن برعهده داشتند.

دولان در ادامه اثر سینمایی «اینجا ته دنیاست» را ساخت که برنده جایزه بزرگ کن شد و پس از آن «مرگ و زندگی جان اف. دونوون» و «ماتیاس و ماکسیم» را که سال ۲۰۱۹ در بخش رقابتی به نمایش درآمد، به کارنامه هنری اش افزود.

پیش از این گرتا گرویگ به عنوان رییس هیات داوران بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۲۴ معرفی شد.

هفتاد و هفتمین جشنواره اثر سینمایی کن از ۱۴ تا ۲۵ مه (۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.


دولان ریاست هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره اثر سینمایی کن ۲۰۲۴ را بر عهده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *