پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز


مصرف گاز در ایران در بخش‌های مختلف از جمله خانگی، صنعتی، تجاری و زراعت افزایش یافته است. آمار نشان می‌دهد که در روز گذشته مصرف گاز به میزان ۵۴۶ میلیون مترمکعب بوده که بخش خانگی بیشترین سهم را داشته است. با توجه به پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود میزان مصرف گاز در آینده به ۶۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد. استان‌های آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و تهران به عنوان پرمصرف‌ترین استان‌ها در کشور معرفی شده‌اند. مدیران از لزوم سازماندهی مصرف برای تامین گاز و برق پایدار در تمامی نقاط کشور برای مدیران تاکید کرده‌اند.

به گزارش دیجیاتور، سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز در مصاحبه تلویزیونی در خصوص آخرین آمار میزان مصرف گاز در کشور گفت: مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در روز گذشته به عدد ۵۴۶ میلیون مترمکعب رسید که از این عدد، ۳۸۲ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، ۶۰ میلیون مترمکعب در بخش صنایع غیرعمده و ۴۸ میلیون مترمکعب در بخش‌های تجاری و عمومی مصرف شده است.

وی افزود: همچنین در بخش‌های زراعت و حمل نقل، مقدار مصرف گاز به ترتیب ۳۵ و ۲۱ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز درباره پیش بینی‌ها برای میزان مصرف گاز در روزهای آینده گفت: با توجه به برودت هوا پیش بینی می‌شود مقدار مصرف گاز در کشور به عدد ۶۵۰ میلیون مترمکعب، معادل ۷۵ درصد ساخت و ساز گاز کشور برسد.

عقلی در ادامه به پرمصرف‌ترین استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی در اقلیم یک، استان کهگیلویه و بویراحمد در اقلیم دو و استان تهران در اقلیم سه، بالاترین سرانه مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی را داشتند.

مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز ضمن تاکید به لزوم سازماندهی مصرف برای تأمین گاز در تمام نقاط کشور گفت: همچنین تأمین برق پایدار در همه نقاط کشور نیز نیازمند سازماندهی مصرف و صرفه‌جویی است.


در روز گذشته، مصرف گاز در بخش‌های مختلف کشور افزایش یافته است. از این مقدار، بیشترین مصرف گاز مربوط به بخش خانگی بوده و استان‌های آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و تهران بالاترین سرانه مصرف را داشتند. با توجه به پیش بینی های آینده، مصرف گاز به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت و تأمین برق نیز به سازماندهی مصرف و صرفه جویی نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *