گام اول برای ساخت فیلمی درباره عاشورا: شور عاشقی

«شور عاشقی» گام اول برای ساخت فیلم درباره عاشورا است


آیت‌الله محمدحسن اختری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا، در یک نشست در بنیاد سینمایی فارابی، اثر سینمایی «شور عاشقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داریوش یاری را تماشا کرد و از محتوا و ساختار آن تایید داد. او تاکید کرد که این اثر سینمایی گام اولی برای ساخت اثر سینمایی‌های دیگری با موضوع امام حسین (ع) است و آمادگی همکاری بنیاد بین‌المللی عاشورا با هنرمندان و فیلمسازان را اعلام کرد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، آیت‌الله محمدحسن اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا روز گذشته (سه‌شنبه ۲۴ بهمن) در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای اثر سینمایی «شور عاشقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داریوش یاری نشست.

آیت‌الله محمدحسن اختری پس از نمایش اثر سینمایی ضمن تایید محتوا و ساختار اثر سینمایی «شور عاشقی» گفت: من از ابتدا در جریان ساخت این اثر سینمایی بودم و خوشبختانه امروز با یک اثر قابل قبولی مواجه هستیم. یک سال پیش داریوش یاری کارگردان اثر سینمایی «شور عاشقی» به بنیاد بین‌المللی عاشورا آمد و درباره این اثر سینمایی به گفت‌وگو نشستیم و با وجود اینکه ما در بنیاد امکانات خاصی نداریم به ایشان قول دادیم در مورد هر موضوعی که نیاز به پشتیبانی باشد ما حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با اعضای تیم اثر سینمایی «شور عاشقی» همراهی لازم را داشتیم و هرجایی که مشکلی در برخی سازمان‌ها یا مجموعه‌ها وجود داشت با رایزنی مشکلات را حل کردیم. در این میان با عتبه امام حسین (ع) رایزنی‌هایی برای ضبط اثر سینمایی صورت گرفت که آنها نیز نقش خوبی در کمک به اعضای این اثر سینمایی داشتند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با تمجید از اثر سینمایی «شور عاشقی» گفت: این اثر سینمایی گام اولی برای ساخت اثر سینمایی‌های دیگری با موضوع امام حسین (ع) است و خوشحال هستیم که اثر سینمایی «شور عاشقی» در جشنواره اثر سینمایی فجر رتبه آورد و امید است با همت سایر هنرمندان اثر سینمایی‌های دیگری را که مبلغ اهداف امام حسین(ع) باشد، ساخت و ساز کنند.

اختری با اشاره به روایت خیالی و محتوای این اثر سینمایی گفت: در این اثر سینمایی مساله مهم این بود که شخص اول اثر سینمایی تلاش می‌کرد پیام حضرت زینب (س) و اسرای کربلا را به گوش دیگران برساند و در این‌ مسیر حاضر شدند و گذشت کردند و این کار را انجام دادند و این برای ما پیروان اهل ‌بیت (ع) بسیار مهم است که همیشه برای رساندن پیام اهل‌ بیت (ع) کوشا باشیم و این پیام‌ها را به گوش جهانیان برسانیم.

وی با تشکر از کسانی که در ساخت این اثر سینمایی نقش داشتند بر اکران و نمایش گسترده این اثر سینمایی‌ها تاکید کرد و افزود: بنده به عنوان یک مبلغ و طلبه معتقد هستم ما باید در این مسیرها بیشتر قدم برداریم و با بیان شیوه‌های مختلف پیام اهل ‌بیت (ع) را به دنیا برسانیم.

اختری با اشاره به آمادگی همکاری بنیاد بین‌المللی عاشورا از هنرمندان و فیلمسازان گفت: بنیاد بین‌المللی عاشورا برای معرفی و شناساندن اباعبدالله (ع) و سیره ایشان به ویژه حرکت بنیادی عاشورا و درس‌هایی که این نهضت امروز برای جهان و بشریت دارد، بنا دارد از راه‌های مختلف، نهضت عاشورا را به خصوص برای مخاطب غیرمسلمان معرفی کند و در گام اول تلاش داریم برنامه‌هایی تصویری و دیداری همچون اثر سینمایی را خلق کنیم تا مفاهیم به خوبی به مخاطبان منتقل شود. در همین راستا یکی از برنامه‌های ما پرداختن به اثر سینمایی‌های مستند، کودک و نوجوان و اثر سینمایی بلند است که اهداف امام حسین (ع) را نشان دهد.

در این مراسم داریوش یاری تهیه‌کننده و کارگردان اثر سینمایی «شور عاشقی»، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از مدیران سینمایی فارابی و بنیاد بین المللی عاشورا حضور داشتند.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا تایید کرد که اثر سینمایی «شور عاشقی» اولین گام برای ساخت اثر سینمایی‌های دیگری با موضوع امام حسین(ع) است و امیدوار است که اثر سینمایی‌های دیگری با این موضوع ساخت و ساز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *