کاهش مصرف گاز در کشور

مصرف گاز در کشور فروکش کرد


سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز، اعلام کرد که با افزایش دما، مصرف منابع انرژی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده کشور کاهش یافته و بیش از ۶۰ درصد از گاز تولیدی کشور در این بخش‌ها مصرف می‌شود. وی همچنین پیش‌بینی کرده است که با ورود جبهه هوای سرد، مصرف گاز در این بخش‌ها افزایش یافته و به حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

به گزارش دیجیاتور، سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز کشور با اشاره به افزایش تدریجی دما در سراسر کشور بیان کرد: حجم مصرف منابع انرژی طی ۲۴ ساعت گذشته (یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه) در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده از ۵۳۰ میلیون متر مکعب به حدود ۵۰۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: اکنون بیش از ۶۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می‌شود.

مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز کشور گفت: با ورود جبهه هوای سرد به کشور از اواخر هفته جاری، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده حدود ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد و به حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.


افزایش دما منجر به کاهش مصرف منابع انرژی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده شده است. اکنون بیش از ۶۰ درصد گاز تولیدی کشور در این بخش‌ها مصرف می‌شود. با ورود جبهه هوای سرد به کشور، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز افزایش یابد و به حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *