دستاوردهای وزارت مخابرات در دوره حکومت سیزدهم

دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم


در دهه فجر تحول سیاسی، وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات توانسته است در مدت سی ماه خدمت، به تحقق برخی از اهداف و دستاوردهای خود برسد. این دستاوردها شامل افزایش سهم دانش مالی دیجیتال از ساخت و ساز ناخالص ملی به بیش از 7 درصد، افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، راه اندازی سرویس شبکه جهانی ویژه کودکان و نوجوانان، افزایش تعداد سایت‌های نسل پنجم موبایل، راه اندازی فیبر نوری و اتصال 6 هزار روستای جدید به شبکه جهانی پرسرعت، ثبت 11 پرتاب فضایی در مدت دو سال، آغاز ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا در ایران و جا به جایی بیش از 630 میلیون مرسوله پستی در کشور می‌شود. همچنین افزایش تعداد خودپردازهای روستایی پست بانک نیز از دیگر دستاوردهای این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات در دهه فجر تحول سیاسی برخی از دستاوردهای این وزارتخانه را در مدت سی ماه خدمت شامل افزایش سهم دانش مالی دیجیتال، اجرای پروژه فیبر نوری، افزایش ظرفیت شبکه زیر ساخت ارتباطی کشور، افزایش تعداد سایت‌های نسل چپنج و پرتاب چندین ماهواره و… اعلام کرد که جزییات بیشتر آن در زیر آمده است:

افزایش سهم دانش مالی دیجیتال از ساخت و ساز ناخالصی به بیش از ۷ درصد

در وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات در مدت سی ماه خدمت افزایش سهم دانش مالی دیجیتال از جمله موضوعاتی بود که مورد تأکید حکومت سیزدهم از جمله رییس جمهوری قرار گرفت به همین منظور سهم دانش مالی دیجیتال از ساخت و ساز ناخالص ملی در ابتدای حکومت سیزدهم ۶.۴ درصد بود که در حال حاضر این سهم به ۷.۹ درصد رسیده است.

افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور

همچنین در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور تغییراتی اتفاق افتاده است به طوری که ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور ۷۰ درصد افزایش داشته است و از تجهیزات کاملاً ایرانی که برای اولین بار در داخل کشور ساخت و ساز شده، استفاده شده است.

راه اندازی سرویس شبکه جهانی ویژه کودکان و نوجوانان

راه اندازی سرویس شبکه جهانی ویژه کودکان و نوجوانان یکی از دستاوردهایی است که به منظور دستیابی کودکان و نوجوانان به شبکه جهانی امن ایجاد شد و کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق سرویس ۴۵۶.ir به شبکه جهانی امن دسترسی داشته باشند.

افزایش سایت‌های نسل پنجم موبایل در کشور

با توجه به اینکه سرعت و کیفیت شبکه جهانی همواره از اهمیت زیادی برخوردار است نسل پنجم موبایل از جدیدترین نسل‌های موبایل است که این نسل دارای فناوری است که سرعت مناسبی دارد و به صورت عملیاتی حداکثر سرعتی که در این نسل اجرا می‌شود یک تا سه گیگاهرتزاست. حال با توجه به اینکه این موضوع برای وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات از اهمیت بالایی برخوردار است افزایش کیفیت و سرعت شبکه جهانی با راه اندازی ۸۴۰ سایت نسل پنجم موبایل در حکومت سیزدهم یکی دیگر از خدمات و دستاوردهای وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات در مدت سی ماه خدمت است.

فیبر نوری و اتصال ۶ هزار روستای جدید به شبکه جهانی پرسرعت

به منظور افزایش سرعت شبکه جهانی پروژه‌ای به نام فیبرنوری منازل و کسب و کارها در حکومت سیزدهم در وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات آغاز شد. فیبرنوری یکی از روش‌های دسترسی به شبکه جهانی ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد و به گفته مسئولان مخابرات قرار است تا پایان سال جاری هشت تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار بگیرند که در حال حاضر به دلیل اهمیت این پروژه تاکنون کار در ۲۰۰ شهر انجام و در ۱۰۰ شهر تکمیل شده است و در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

ثبت ۱۱ پرتاب فضایی در مدت دو سال

همچنین رشد پرشتاب تولیدی فضایی در حکومت سیزدهم و ثبت ۱۱ پرتاب فضایی در دو سال معادل ۱۰ سال گذشته، پرتاب موفق ماهوراههای نور ۲، نور ۳، خیام، ثریا، مهدا، هاتف، کیهان و کپسول زیستی و همچنین رونمایی از دو ماهواره جدید سنجشی و مخابراتی ناهید ۲ و طلوع ۳ از دستاوردهای فضایی حکومت کار و فعالیت در مدت سی ماه خدمت است.

آغاز ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا در جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از دستاوردهای خوب فضایی است.

جا به جایی بیش از ۶۳۰ میلیون مرسوله پستی در کشور

در ابتدای سال جاری تردد مرسولات پستی نسبت به سال گذشته یعنی ۱۴۰۱، ۱۱ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده اعتماد مردم و کسب‌وکارهای اینترنتی به بستر نرم‌افزاری‌های داخلی است که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات از ابتدای حکومت سیزدهم تا تاکنون بیش از ۶۳۰ میلیون مرسوله پستی در کشور جابه‌جا شده است.

همچنین افزایش تعداد کل خودپردازهای روستایی پست بانک که از ابتدای حکومت سیزدهم دو هزار ۸۹۵ عدد بود به سه هزار ۴۲۶ عدد رسیده از دستاورد دیگر وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات است.


-افزایش سهم دانش مالی دیجیتال به بیش از ۷ درصد
-افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور
-راه اندازی سرویس شبکه جهانی ویژه کودکان و نوجوانان
-افزایش سایت‌های نسل پنجم موبایل در کشور
-فیبر نوری و اتصال ۶ هزار روستای جدید به شبکه جهانی پرسرعت
-ثبت ۱۱ پرتاب فضایی در مدت دو سال
-آغاز ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا در جمهوری اسلامی ایران
-جابه‌جایی بیش از ۶۳۰ میلیون مرسوله پستی در کشور
-افزایش تعداد خودپردازهای روستایی پست بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *