دو روایت عاشقانه از منازعه بهروز شعیبی را ببینید

۲ روایت متفاوت از جنگ ببینید/ عاشقانه‌ای از بهروز شعیبی


در چهارمین روز از برگزاری جشنواره اثر سینمایی فجر، چهار اثر سینمایی با نام‌های “دست ناپیدا”، “میرو”، “آغوش باز” و “ساعت جادویی” به نمایش گذاشته شده است. اثر سینمایی “دست ناپیدا”، کارگردانی انسیه شاه حسینی، داستانی از منازعه را روایت می‌کند. اثر سینمایی “میرو” نیز به کارگردانی حسین ریگی، درباره رشادت های مردم سیستان در دوران منازعه است. اما اثر سینمایی “آغوش باز” کارگردانی بهروز شعیبی، یک روایت خیالی عاشقانه را به تماشاگران می‌رساند. و در نهایت اثر سینمایی انیمیشن “ساعت جادویی”، به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک، روایت خیالی پسربچه‌ای است که به واسطه مسافرت در زمان، حوادث تاریخی را مشاهده می‌کند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه همزمان با چهارمین روز از برگزاری چهل و دومین دوره جشنواره اثر سینمایی فجر، چهار اثر سینمایی «دست ناپیدا»، «میرو»، «آغوش باز» و «ساعت جادویی» به نمایش گذاشته می شود.

قصه‌های پشت جبهه از زبان یک خبرنگار زن

اولین نمایش در این روز اختصاص به یک اثر دفاع مقدسی با نام «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه حسینی دارد؛ تنها کارگردان خانمی که توانسته در این دوره به جشنواره اثر سینمایی فجر راه پیدا کند. انسیه شاه حسینی این بار نیز یکی از تجربه های حضور خود در جبهه های منازعه را روایت کرده است، فیلمی که تهیه کنندگی آن را سعید سعدی برعهده دارد.

در خلاصه روایت خیالی اثر سینمایی «دست ناپیدا» آمده است: در سال‌های ابتدایی منازعه یک زن خبرنگار با عده ای زن ایثارگر آشنا شده و سرنوشتش دچار تغییر می شود. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون معصومه بافنده، نسرین احمدخانی، اعظم سادات موسوی، زیبا عسکری حضور دارند.

میرو و رشادت‌های مردم سیستان در منازعه

اثر سینمایی دومی که در این روز روی پرده می‌رود اثر سینمایی سینمایی «میرو» به کارگردانی حسین ریگی است که آن هم روایتی متفاوت از هشت سال دفاع مقدس و این بار درباره رشادت های مردم سیستان دارد.

۲ روایت متفاوت از جنگ ببینید/ عاشقانه‌ای از بهروز شعیبی

در این اثر سینمایی بازیگرانی چون سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، مهدی عقاید معنوی‌محمدپور، آرزو تاج نیا، ایوب افشار، ابوالفضل همراه، احمدرضا غلامی، محمد بصیرپور، عبدالمجید بلوچ شارکی، فاطمه شهرکی، مصطفی پرکان، محسن آراهیش، عباس نارویی، دیانا حوت حضور دارند. تهیه کنندگی این اثر سینمایی را سعید الهی برعهده دارد.

بهروز شعیبی و یک روایت خیالی عاشقانه

اما «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی در سانس سوم خانه جشنواره؛ اکران می شود. این اثر سینمایی ششمین ساخته این کارگردان است که یک روایت خیالی عاشقانه را روایت می‌کند. علی سرتیپی تهیه کنندگی این کار را برعهده دارد و در آن بازیگرانی چون حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، مهدی هاشمی، احترام برومند، حسن معجونی و بازیگران کودک؛ هاتف شعیبی و نفس‌ نکی حضور دارند.

۲ روایت متفاوت از جنگ ببینید/ عاشقانه‌ای از بهروز شعیبی

در خلاصه روایت خیالی جدیدترین ساخته بهروز شعیبی آمده است: سه‌ قصه عاشقانه …، سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی، فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند.

مسافرت به گذشته با ساعت جادویی

آخرین اثر سینمایی در روز چهارم جشنواره اثر سینمایی فجر، انیمیشن «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک و تهیه کنندگی محمدمهدی نخعی راد است. «ساعت جادویی» اولین انیمیشن از ۴ انیمیشنی است که در جشنواره چهل و دوم اثر سینمایی فجر حضور دارند.

روایت خیالی انیمیشن «ساعت جادویی» (مسافرت به تاریکی) از جایی آغاز می‌شود که یک پسربچه به واسطه هدیه‌ای که از پدربزرگ خود دریافت می‌کند، موفق به مسافرت در زمان می‌شود و به دوران کودکی مادربزرگ خود می‌رود. در این مسافرت، این پسربچه شغل خانوادگی خودشان یعنی نمدمالی را از نزدیک می‌بیند که در گذشته رونق بسیاری داشته است. این مسافرت در زمان مصادف با قیام گوهرشاد می‌شود و اشاره‌هایی به میراث پوشش در آن زمان هم دارد. این پسربچه‌ بخشی از حوادث تاریخی را به چشم خود می‌بیند.


اثر سینمایی‌های “دست ناپیدا”، “میرو”، “آغوش باز” و “ساعت جادویی” امروز در جشنواره اثر سینمایی فجر نمایش داده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *