چراغ جشنواره اثر سینمایی فجر ۴۲ روشن شد

چراغ جشنواره فیلم فجر ۴۲ روشن شد


به گزارش خبرنگار دیجیاتور، آئین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین المللی اثر سینمایی فجر با حضور محمد هاشمی قائم مقام وزیر میراث و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات سینمایی در تالار وحدت آغاز شد. در این مراسم، جوایز بخش اثر سینمایی کوتاه، اثر سینمایی‌های مستند و معرفی محصولات اهدا می‌شدند. مراسم با یک پرفورمنس نمایشی هنر صوتی که اسطوره سیمرغ را به عنوان نماد جوایز جشنواره ارائه می‌داد، آغاز شد. در ادامه، مجتبی امینی دبیر جشنواره در حاشیه این رویداد در مورد اهداف و مفهوم جشنواره و نسل جدید فیلمسازان صحبت کرد. پخش نماهنگی مربوط به آغاز دهه فجر و سرودهای منتخب انقلابی نیز قسمتی از مراسم افتتاحیه بود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، آئین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین المللی اثر سینمایی فجر که به نکوداشت چهار هنرمند پیشکسوت عرصه هنر هفتم، اهدای جوایز بخش اثر سینمایی کوتاه، بخش اثر سینمایی‌های مستند و بخش معرفی محصولات اختصاص دارد، عصر روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه در تالار وحدت آغاز شد.

این مراسم با حضور محمد هاشمی قائم مقام وزیر میراث و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر جشنواره و تعدادی از مدیران و هنرمندان شناخته شده عرصه هنر هفتم در حال برگزاری است.

کارگردانی مراسم افتتاحیه برعهده حسن پارسایی است.

در ابتدای این مراسم که محمد سلوکی اجرای آن را بر عهده دارد پس از پخش سرود ملی کشورمان و قرایت آیاتی از کلام الله مجید، یک پرفورمنس نمایشی موسیقایی با مضمون معرفی اسطوره سیمرغ به عنوان نماد جوایز جشنواره بین المللی اثر سینمایی فجر پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر در ادامه ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر تحول سیاسی و آغاز این دوره از جشنواره گفت: بهانه این گردهمایی سینمای شریف و اخلاقی ایران عزیز ماست. سینمایی که پس از پیروزی تحول سیاسی از نو متولد شد. سینمایی همچون سرو که چشم دوخته به آسمان و سینمایی جوینده و پرسشگر است اما سیاه نما نیست. سینمایی که می توان آن را در افتخار و سربلندی مردم ایران دید.

وی افزود: در ۱۰ روز آتی در بخش ملی چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر، ضیافتی پرشور چشم به راه دوستداران آثار خلاقانه سینماست. آثاری متنوع و جسورانه، اثر سینمایی‌های کمدی، آثار دفاع مقدس اثر سینمایی‌های خانوادگی و آثاری با مضامین بکر، روی پرده خواهند رفت. این گوناگونی کم نظیر و غبطه برانگیز است. در بخش بین الملل بیش از ۷۰ کشور، همراه ما در این رویداد هستند و مهمانان و چهره‌های مختلفی در جشنواره حضور دارند.

دبیر جشنواره یادآور شد: در این دوره به آثار خانوادگی و اثر سینمایی های کمدی به طور ویژه نگاه کردیم و این یعنی نوید یک سال پر رونق برای سینمای ایران. امشب بعد از مدت ها آیین افتتاحیه را برگزار کردیم و برای پرهیز از طولانی شدن رویدادها باعث شد که به افتتاحیه فکر می کنیم. البته سنت نیک پاسداشت بزرگان را از یاد نبردیم. جشنواره محل تولد نسل تازه فیلمسازان بوده است و امروز خوشحالیم که حضور نسل جدید مانع از حضور نسل پیشکسوت سینمای ایران در این دوره نشده است. برای سینمای ایران روزهای روشن آرزومند هستیم.

پس از صحبت های امینی کلیپی از فعالیت های دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین المللی اثر سینمایی فجر اعم از فعالیت های ستاد، نشست خبری جشنواره، بازدید وزیر میراث و ارشاد اسلامی از دبیرخانه و مصاحبه با هیات انتخاب در بخش های مختلف برای مخاطبان پخش شد. این در حالی است که پخش نماهنگی با مضمون آغاز دهه فجر تحول سیاسی و سرودهای منتخب انقلابی بخش دیگر مراسم افتتاحیه را تشکیل می داد.

این گزارش در حال به روز رسانی است…


با حضور مقامات و هنرمندان معروف، مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی اثر سینمایی فجر آغاز شد. این مراسم با پخش سرود ملی و اجرای یک پرفورمنس نمایشی موسیقایی آغاز شد. دبیر جشنواره در گفتگویی با حضار، به آثار متنوع و جسورانه این جشنواره اشاره کرد و بیان کرد که بیش از ۷۰ کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند. همچنین، او به اهمیت آثار خانوادگی و اثر سینمایی‌های کمدی در این دوره اشاره کرد و بر رونق سینمای ایران تاکید کرد. در ادامه مراسم، کلیپی از فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره به نمایش گذاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *