گسترش همکاری‌های دامپزشکی بین ایران و ارمنستان

توسعه همکاری‌های دامپزشکی بین ایران و ارمنستان


در یک دیدار با سفیر ارمنستان در تهران، مجتبی نوروزی، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، بر همکاری‌های دوجانبه در زمینه سیستم GIS و سیستم کنترل بیماری‌ها و ردیابی دام تاکید کرد. در این نشست تصمیم گرفته شد همکاری‌های دوجانبه در حوزه بازرگانی بین‌الملل دام کشتاری، جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی فرامرزی، فروش خارجی شیر و فرآورده‌های لبنی و تسهیلات مربوطه از طریق مراجع ذی‌صلاح دو کشور پیگیری شود. همچنین، سفیر ارمنستان پیشنهاد همکاری در ساخت و ساز واکسن‌های دامی و انتقال تجارب ایران را مطرح کرد و به وجود ظرفیت‌های فراوان و همکاری موجود در زمینه دامپزشکی دو کشور اشاره کرد.

به گزارش دیجیاتور، مجتبی نوروزی، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با آرسن آواکیان سفیر ارمنستان در تهران، بر همکاری‌های دوجانبه تاکید و در خصوص سیستم GIS و سیستم کنترل بیماری‌ها و ردیابی دام توضیحاتی ارائه کرد.

در این نشست مقرر شد؛ همکاری‌های دوجانبه در خصوص بازرگانی بین‌الملل دام کشتاری جهت تأمین گوشت کشور، جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی فرامرزی، فروش خارجی شیر و فرآورده‌های لبنی، تسهیلاتی از طریق مراجع ذی‌صلاح دو کشور پیگیری شود.

سفیر ارمنستان در خصوص همکاری مشترک ایران و ارمنستان برای شروع پروژه‌های مشترک ساخت و ساز واکسن‌های دامی و انتقال تجارب ایران خبر داد و گفت، وجود ظرفیت‌های فراوان، همکاری بین دامپزشکی دو کشور نقطه قوتی است که مسؤولان ارمنستان به آن آگاه هستند.


در دیدار با سفیر ارمنستان، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد. او در خصوص سیستم GIS و سیستم کنترل بیماری‌ها و ردیابی دام توضیحاتی ارائه داد. در این نشست مقرر شد همکاری‌های دوجانبه در خصوص بازرگانی بین‌الملل دام کشتاری، جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی فرامرزی، فروش خارجی شیر و فرآورده‌های لبنی و تسهیلاتی از طریق مراجع ذی‌صلاح دو کشور پیگیری شود. سفیر ارمنستان نیز درباره همکاری مشترک ایران و ارمنستان برای شروع پروژه‌های ساخت و ساز واکسن‌های دامی و انتقال تجارب ایران خبر داد. او اشاره کرد که همکاری بین دامپزشکی دو کشور نقطه قوتی است که مسؤولان ارمنستان به آن آگاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *