برگزاری اولین تور هنر تصویربرداری جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی

برپایی اولین تور عکاسی جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی


برگزاری اردوی یک روزه هنر تصویربرداری در خراسان رضوی برگزار شد. این اردو اولین تور هنر تصویربرداری جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی بود و تاکنون ۴۵ نفر برای حضور در این اردو ثبت نام کرده بودند. هزینه ایاب ذهاب و پذیرایی شرکت کنندگان نیز توسط اوقاف تامین شد. حرکت این اردو از میدان حافظ آغاز شد و در امامزاده علوی بزرگراه تربت جهت هنر تصویربرداری توقف کرد. سپس به سمت ده سرخ و خواجه اباصدر حرکت کرد تا از این مکان ها نیز هنر تصویربرداری انجام شود. هدف اصلی این اردو نیایش و عبادت در امامزاده ها، میراث رضوی در روستاها و برگزاری مراسم و مناسک مذهبی در روستاها بود. این برنامه با همزمانی با ولادت امام علی علیه السلام برگزار شد تا جشن و میزبان داده روستایی نیز توسط عکاسان ثبت شود.

به گزارش دیجیاتور، قدیر وقاری دبیر جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی از برگزاری اردوی یک روزه هنر تصویربرداری در راستای اهداف جشنواره عکس روستایی رضوی خبر داد و گفت : این اردو اولین تور هنر تصویربرداری جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی است که در خراسان رضوی برگزار می‌شود. به گفته وی، دبیری این اردوی یک روزه را مهدی وقاری عهده دار خواهد بود و راهنمای آن نیز حسین پیوندی از عکاسان و فعالانی است که با اوقاف همکاری دارد.

دبیر جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ نفر برای حضور در این اردو ثبت نام کرده اند، استقبال از این برنامه را پرشور دانست و گفت: احتمال ثبت نام بیش از ۷۰ نفر است اما تعداد ظرفیت ما یک اتوبوس به میزان همان ۴۵ نفر است لذا اولویت با ثبت نامی های اول است.

وی با بیان اینکه ثبت نام شدگان در این اردو با هماهنگی اوقاف پوشش ریسک شدند، عنوان کرد: مقرر شد هزینه ایاب ذهاب و پذیرایی نیز توسط اوقاف تامین شود.

بنا بر گفته وقاری، حرکت این اردو فردا ساعت ۶:۳۰ صبح از میدان حافظ آغاز می‌شود و ساعت ۸:۳۰ در امامزاده علوی بزرگراه تربت جهت هنر تصویربرداری توقف خواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از اتمام برنامه هنر تصویربرداری در این محل به سمت ده سرخ حرکت کرده و از آنجا نیز هنر تصویربرداری خواهد شد و سپس به سمت خواجه اباصدر حرکت خواهیم کرد تا از این مکان نیز هنر تصویربرداری انجام شود.

وقاری، شناخت و معرفی بقاع و امامزادگانی را که در استان خراسان رضوی هستند از جمله اهداف این اردو عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره عکس روستایی رضوی ۴ محور را دنبال می‌کند، تصریح کرد: اولین هدفی که جشنواره عکس رضوی دنبال می‌کند نیایش و عبادت در امامزاده ها، میراث رضوی در روستاها، چاووشی خوانی و پرده خوانی و مراسم و مناسک مذهبی در روستاهاست.

وی در پایان سخنانش ابراز کرد: با توجه به این هدف و همزمانی این اردو با ولادت امام علی علیه‌السلام فرصت مناسبی است که جشن و میزبان داده روستایی نیز توسط عکاسان دیده و ثبت شود.


جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی اردوی یک روزه هنر تصویربرداری برگزار می‌کند. این اولین تور هنر تصویربرداری جشنواره در خراسان رضوی است. تاکنون ۴۵ نفر ثبت نام کرده‌اند و احتمال ثبت‌نام بیش از ۷۰ نفر وجود دارد. ثبت‌نام شدگان تامین پوشش ریسک، هزینه ایاب و ذهاب و پذیرایی توسط اوقاف را تامین خواهند شد. اردو صبح فردا از میدان حافظ آغاز شده و در امامزاده علوی توقف خواهد داشت. سپس به ده سرخ و خواجه اباصدر حرکت خواهد کرد تا از این مکان‌ها نیز هنر تصویربرداری انجام شود. این اردو هدف دارد که بقاع و امامزادگان استان خراسان رضوی را معرفی کند. جشنواره عکس رضوی چهار هدف اصلی را بررسی می‌کند که شامل نیایش و عبادت در امامزاده‌ها، میراث رضوی در روستاها، چاووشی خوانی و پرده خوانی و مراسم و مناسک مذهبی در روستاهاست. این اردو فرصت مناسبی است تا با ولادت امام علی علیه‌السلام همراه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *