طرح همکاری گوگل و وودافون برای تأمین ارتباط شبکه جهانی ماهواره‌ای به موبایل

اقدام گوگل و وودافون برای اتصال اینترنت ماهواره ای به موبایل


شرکت ASTاسپیس موبایل که در حوزه ماهواره‌های آزمایشی فعالیت می‌کند، اعلام کرد که گوگل و AT&T به عنوان سرمایه‌گذاران اولیه ودافون به عنوان سرمایه‌گذار قبلی در این شرکت تامین مالی کرده‌اند. هر سه شرکت در حوزه توسعه محصول، آزمایش و اجرای برنامه‌ها برای شبکه اتصال اسپیس موبایل همکاری می‌کنند. ASTاسپیس موبایل با امکانات ماهواره‌ای خود می‌تواند به تأمین شبکه جهانی موبایل در مناطق دورافتاده کمک کند و پوشش آن مکملی برای شبکه زمینی AT&T خواهد بود. این شرکت در سال‌های اخیر موفق به برقراری تماس‌های صوتی و ارتباط 5G بین ماهواره و دستگاه‌های هوشمند شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از آرس تکنیکا، این نخستین سرمایه گذاری گوگل وAT&Tدر شرکت مذکور است اما ودافون قبلا در آن سرمایه گذاری کرده بود. شرکتASTاسپیس موبایل دربیانیه ای جمع آوری سرمایه را اعلام کرد.

ودافون و AT&T سفارش خرید تجهیزات شبکه را ثبت کرده اند تا از سرویس های تجاری برنامه ریزی شده، پشتیبانی کنند. اما گوگل توافق کرده در توسعه محصول، آزمایش و اجرای برنامه ها برای شبکه اتصال اسپیس موبایل در دستگاه های اندروید و غیره همکاری کند. شرکت ASTاسپیس موبایل که ماهواره آزمایشی بسیاری بزرگی را در مدار زمین دارد، قبلا از شرکت های راکوتن، آمریکن تاور و بل کانادا نیز سرمایه دریافت کرده بود.

این شرکت در اسنادی که به کمیسیون فدرال مخابرات آمریکا ارائه کرده، نوشته است: در کل تصور می شود فناوری ماهواره به موبایل برای تامین شبکه جهانی موبایل در مناطق صعب العبور مناسب است. اما فناوریAST می تواند روی پوشش ماهواره ای دربخش های مجزا از مناطق دارای مجوز کار کند. این فناوری نیازی به یک طیف سراسری از انبوهی موبایل زمینی ندارد که مالک مجوز اپراتور شبکه موبایل آن را در اختیار شرکت گذاشته است. پوشش AST مکمل پوشش گسترده شبکه زمینی AT&T خواهد بود.

شرکت ها در آوریل ۲۰۲۳ میلادی اعلام کردند نخستین تماس صوتی دوطرفه با استفاده از ماهواره آزمایشی AST اسپیس موبایل انجام شده است. در سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی این شرکت اعلام کرد نخستین ارتباط ۵G برای انتقال صوت و داده بین یک موبایل هوشمند عادی و ماهواره در فضا برقرار شده است.


سرمایه گذاری گوگل و AT&T در شرکت ASTاسپیس موبایل است. ودافون نیز قبلاً در آن سرمایه گذاری کرده بود. ASTاسپیس موبایل جمع آوری سرمایه را اعلام کرد. ودافون و AT&T سفارش خرید تجهیزات شبکه را ثبت کرده اند. گوگل توافق کرده در توسعه محصول، آزمایش و اجرای برنامه ها برای شبکه اتصال اسپیس موبایل در دستگاه های اندروید و غیره همکاری کند. شرکت ASTاسپیس موبایل از شرکت های راکوتن، آمریکن تاور و بل کانادا نیز سرمایه دریافت کرده بود. فناوری ماهواره به موبایل برای تامین شبکه جهانی موبایل در مناطق صعب العبور مناسب است. فناوری AST می تواند روی پوشش ماهواره ای دربخش های مجزا از مناطق دارای مجوز کار کند. پوشش AST مکمل پوشش گسترده شبکه زمینی AT&T خواهد بود. شرکت ها در آوریل ۲۰۲۳ میلادی اعلام کردند نخستین تماس صوتی دوطرفه با استفاده از ماهواره آزمایشی AST اسپیس موبایل انجام شده است. در سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی این شرکت اعلام کرد نخستین ارتباط ۵G برای انتقال صوت و داده بین یک موبایل هوشمند عادی و ماهواره در فضا برقرار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *