تعیین دبیر برنامه بیست و ششمین جشنواره اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان

انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان


در این خبر، آمده است که محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور، مجید زین‌العابدین را به عنوان دبیر سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان منصوب کرده است. در حکم صادره، بر اینکه زین‌العابدین در سازماندهی فرهنگی هنری تجربه و تخصص دارد، تاکید شده است. همچنین، در متن حکم، به برنامه‌ریزی و پیشبرد امور اجرایی جشنواره و نیز به اهمیت ارتقا و توسعه سینمای کودک و نوجوان اشاره شده است. قرار است جشنواره به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سینمای کودک و نوجوان جهان به وجود آید و با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی، موفقیت آن تضمین شود. همچنین، مشارکت گسترده از اهل هنر هفتم، اصحاب رسانه، نوجوانان و فعالان حوزه کودکان و نوجوانان نیز مهم است. در پایان، زین‌العابدین در بخشی از سابقه خود به عناوین مدیریتی و اجرایی مشابه اشاره شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اداره کل ارتباطات سازمانی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در حکمی مجید زین‌العابدین را به عنوان دبیر سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان منصوب کرد.

متن حکم محمد خزاعی برای این رویداد به این شرح است:

«برادر ارجمند جناب آقای مجید زین العابدین

نظر به تعهد، تخصص و تجربه ارزشمند جنابعالی در سازماندهی فرهنگی هنری به موجب این حکم به عنوان «دبیر سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به برنامه‌های راهبردی سازمان سینمایی در زمینه برنامه‌ریزی و پیشبرد امور اجرایی، محتوایی و سینمایی این دوره جشنواره موفق باشید. توجه به محورهای ذیل مورد تاکید است:

۱ – امعان نظر به محورهای «مطالعات ارزش‌ها، آگاهی و امید» به عنوان راهبرد مشترک همه جشنواره‌های سازمان سینمایی

۲ – زمینه‌سازی جهت ارتقا کمی و کیفی تولیدات و غنای محتوایی سینمای کودک و نوجوان

۳ – حفظ و ارتقا جایگاه بین‌المللی جشنواره به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم در سینمای کودک و نوجوان دنیا

۴ – بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی به همراه ظرفیت‌های استان اصفهان جهت ارتقا و گستردگی جشنواره و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و مخاطبان کودک و نوجوان

۵ – مشارکت گسترده اهالی سینمای کودک و نوجوان، منتقدان و اصحاب رسانه، جوانان متعهد و متخصص این عرصه و فعالان حوزه کودک و نوجوان

۶ – توجه ویژه به ظرفیت‌های استان اصفهان به لحاظ زیرساخت، منابع و میزان مشارکت و تعامل در زمینه ساخت و ساز و میزبانی و مشارکت در این رویداد مهم هماهنگی، همکاری و همراهی مؤسسات و معاونت‌های سازمان و برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان

موفقیت جنابعالی و همکاران را از خداوند منان مسالت دارم.»

مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است و از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می‌توان به مشاور وزیر میراث و ارشاد اسلامی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، رئیس شبکه‌های یک، سه و پنج سیما، دبیر شورای اتاق فکر هنر هفتم در صدا و سیما، رئیس شورای روابط حکومتی‌گذاری ورزش صداوسیما، رئیس شورای دانش مالی صدا و سیما، دبیر ستاد رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی، دبیر بخش اثر سینمایی و سریال سومین و چهارمین جشنواره جام جم، عضو شورای عالی سیاستگذاری جشنواره‌های تلویزیونی جام جم، عضو شورای عالی روابط حکومتی‌گذاری جشنواره‌های مراکز استان‌های صداوسیما، قائم مقام ستاد رسانه‌ای رونق ساخت و ساز در صدا و سیما و دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت میراث و ارشاد اسلامی اشاره کرد.


در حکمی صادر شده توسط محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور، مجید زین‌العابدین به عنوان دبیر سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان منصوب شد. محمد خزاعی در حکم خود، از تعهد، تخصص و تجربه ارزشمند مجید زین‌العابدین در سازماندهی فرهنگی هنری ابراز تقدیر کرده است و امیدوار است که این دوره از جشنواره بر اساس برنامه‌های راهبردی سازمان سینمایی و با پیشبرد امور اجرایی بدون مشکلی برگزار شود. در حکم، محورهای مهمی برای این دوره جشنواره تاکید شده است که عبارتند از مطالعات ارزش‌ها، آگاهی و امید به عنوان راهبرد مشترک همه جشنواره‌های سازمان سینمایی، ارتقا کمی و کیفی تولیدات و غنای محتوایی سینمای کودک و نوجوان، حفظ و ارتقا جایگاه بین‌المللی جشنواره، استفاده از ظرفیت‌های ملی و استان اصفهان برای ارتقا و گسترش جشنواره، مشارکت گسترده اهالی سینمای کودک و نوجوان، منتقدان و اصحاب رسانه، جوانان متعهد و متخصص در این حوزه و همچنین معاونت‌های سازمان و برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان. مجید زین‌العابدین، که مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی است و سوابق مدیریتی و اجرایی متنوعی دارد، توانسته است برای این رویداد مهم مناسبت‌های مشارکت جمعی فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *