«اثر سینمایی کوروش تبدیل به پرفروش‌ترین هنر هفتم شد و هتل نیز پرفروش‌ترین اثر سینمایی شد»

«کوروش» پرفروش‌ترین سینما و «هتل» پرفروش‌ترین فیلم شد


فروش سینمای ایران در ماه دی نسبت به ماه گذشته، به افزایش بیش از 5 میلیارد تومان رسید. روزهای جمعه 22 دی و سه‌شنبه پنجم، به ترتیب پرفروش‌ترین روز و پرمخاطب‌ترین روز این ماه بودند. اثر سینمایی‌های هتل، هاوایی، ویلای ساحلی، ورود و خروج ممنوع، فسیل، بچه زرنگ، مسافری از گانورا، نارگیل 2، جوجه تیغی و ضد، به ترتیب، اول تا دهم جدول فروش دی را تشکیل می‌دهند. همچنین 40 سینمای اولی که بیشترین فروش را داشتند، 62 درصد از فروش کل سینماهای کشور را به خود اختصاص دادند. پردیس سینمایی کوروش تهران، پردیس سینمایی ایران‌مال تهران، پردیس آثار خلاقانه شهر آفتاب شیراز، پردیس سینمایی هویزه مشهد، پردیس سینمایی دریاکنار اصفهان، پردیس سینمایی اکومال کرج، پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان، پردیس سینمایی اطلس مشهد، پردیس سینمایی مگامال تهران و پردیس سینمایی آزادی تهران، به ترتیب اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در دی ماه بودند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه سینماشهر، سینمای ایران در دی ماه نسبت به ماه گذشته با افزایش بیش از ۵ میلیارد تومان روبه‌رو بود. جمعه ۲۲ دی با فروش بیش از ۱۰ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه پنجم همین ماه با ۲۳۸ هزار و ۲۸۹ نفر پرمخاطب‌ترین روز این ماه محسوب می‌شوند.

اثر سینمایی‌های سینمایی «هتل» با فروش بیش از ۳۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان، «هاوایی» با فروش بیش از ۲۹ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان، «ویلای ساحلی» با فروش بیش از ۲۵ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان، «ورود و خروج ممنوع» با فروش بیش از ۱۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان، «فسیل» با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان، «بچه زرنگ» با فروش بیش از ۷ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان، «مسافری از گانورا» با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان، «نارگیل ۲» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان، «جوجه تیغی» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان و «ضد» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان به ترتیب، اول تا دهم جدول فروش دی را به خود اختصاص دادند.

همچنین ۴۰ سینمای اولی که در این ماه بیشترین فروش را داشتند اعلام شد. ۶۲ درصد از فروش کل سینماهای کشور توسط این ۴۰ هنر هفتم محقق شد. جمع کل فروش این سینماها ۸۸ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان اعلام شده است.

پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان، پردیس «آثار خلاقانه شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «دریاکنار» اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «سیتی سنتر» اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان، پردیس سینمایی «اطلس» مشهد با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان و پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان به ترتیب اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در دی ماه هستند.


اثر سینمایی‌های سینمایی در دی ماه از فروش بالایی برخوردار بودند و جمع فروش سینمای ایران در این ماه بیش از پانزده میلیارد و هفتصد میلیون تومان بود. در میان اثر سینمایی‌های پرفروش این ماه، اثر سینمایی “هتل” با بیشترین فروش مواجه شد و اثر سینمایی‌های “هاوایی” و “ویلای ساحلی” نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. علاوه بر این، ۴۰ سینمای برتری که بیشترین فروش را در این ماه داشتند، نیز معرفی شدند و میزان فروش کل سینماهای کشور توسط این ۴۰ هنر هفتم تشکیل شده است. پردیس سینمایی “کوروش” تهران با بیشترین فروش در این ماه محسوب می‌شود و پردیس‌های سینمایی “ایران‌مال” تهران و “آثار خلاقانه شهر آفتاب” شیراز نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *