روابط حکومتی حکومت درباره انتقال و تصفیه منابع آبی دریا

سیاست دولت مبنی بر انتقال  و شیرین‌سازی آب دریا


متن فوق به بیان مشکلات کمبود منابع آبی شرب در استان کرمان و تلاش های حکومت در راستای رفع این مشکل اشاره دارد. این تلاش ها شامل احداث و بهره برداری از طرح های آبرسانی به شهرهای رفسنجان و کرمان، اجرای طرح آبرسانی به شهر برابر از سد شهیدان امیر تیموری، تأمین منابع آبی شرب برای ده ها روستا و تصفیه خانه های منابع آبی و فاضلاب در منطقه است. در حال حاضر نیز در استان کرمان ۱۰۵ پروژه برای منابع آبی شیرین کردن منابع آبی دریا و تامین منابع آبی شرب در حال ساخت و بهره برداری هستند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از آبفای کشور، هاشم امینی با تأکید بر روابط حکومتی حکومت مبنی بر انتقال منابع آبی دریا و شیرین‌سازی آن برای مصارف شرب گفت: در کل کشور حدود ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۷ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش منابع آبی شرب بهداشتی قرار دارند و هم‌اکنون تعداد ۱۰۵ پروژه منابع آبی شیرین‌کن با ظرفیت ۶۷۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حال ساخت و بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فناوری طراحی آبفای کشور با اشاره به کمبود منابع آبی شرب در استان کرمان در خصوص اقدامات انجام‌شده اضافه کرد: آغاز طرح آبرسانی به شهر رفسنجان از خط آبرسانی از خلیج فارس و بهره برداری آن تا پایان سال جاری به میزان ۵ میلیون مترمکعب در سال، آغاز طرح آبرسانی به شهر کرمان از خط آبرسانی از خلیج فارس و افتتاح آن در آینده نزدیک به میزان ۲۵ میلیون مترمکعب در سال، آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهر برابر از سد شهیدان امیر تیموری به میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه از طرح‌های در دست اقدام تولیدی منابع آبی و فاضلاب کشور برای تأمین منابع آبی شرب مورد نیاز استان کرمان است.

او در خصوص ۱۰ پروژه آبرسانی قابل افتتاح در دهه فجر امسال گفت: تأمین منابع آبی شرب ۲۰ روستا در چارچوب طرح جهاد آبرسانی و رفع تنش آبی ۵۱ روستا توسط شرکت منابع آبی و فاضلاب استان کرمان و تأمین اضطراری منابع آبی شهر زرند مهم‌ترین طرح‌های عمرانی حوزه منابع آبی شرب در استان کرمان است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی با اشاره به طرح‌های بهربرداری شده در استان کرمان گفت: آبرسانی به ۱۰۳ روستا با جمعیت ۸۷ هزار و ۷۰۶ نفر در سطح استان کرمان، فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سیرجان با ظرفیت ۳۰۰ لیتر بر ثانیه، تصفیه‌خانه منابع آبی شهر نگار، تأمین اضطراری منابع آبی شهرهای کرمان و رفسنجان، توسعه خط انتقال منابع آبی و شبکه توزیع به طول ۳۷۰ کیلومتر در سطح استان، بازسازی شبکه توزیع و خط انتقال منابع آبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در سطح استان کرمان، طرح‌هایی هستند که تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند.


نتیجه‌ مدیرعامل شرکت فناوری طراحی آبفای کشور این است که در کل کشور حدود ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۷ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش منابع آبی شرب بهداشتی قرار دارند و هم‌اکنون تعداد ۱۰۵ پروژه منابع آبی شیرین‌کن با ظرفیت ۶۷۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حال ساخت و بهره‌برداری است.
بهربرداری آبرسانی به ۱۰۳ روستا با جمعیت ۸۷ هزار و ۷۰۶ نفر در سطح استان کرمان، فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سیرجان با ظرفیت ۳۰۰ لیتر بر ثانیه، تصفیه‌خانه منابع آبی شهر نگار، تأمین اضطراری منابع آبی شهرهای کرمان و رفسنجان، توسعه خط انتقال منابع آبی و شبکه توزیع به طول ۳۷۰ کیلومتر در سطح استان، بازسازی شبکه توزیع و خط انتقال منابع آبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در سطح استان کرمان، طرح‌هایی هستند که تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *